Aktualności

Płoccy gimnazjaliści grają o sukces z marszałkiem

2010.10.07 15:00 , aktualizacja: 2012.04.23 15:19
Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska
foto: Eliza Albrechcińska
foto: Eliza Albrechcińska
foto: Eliza Albrechcińska
foto: Eliza Albrechcińska
foto: Eliza Albrechcińska
foto: Eliza Albrechcińska

Rusza największy program zajęć pozalekcyjnych na Mazowszu. W pierwszej, inaugurującej lekcji w Gimnazjum Nr 1 w Płocku wziął udział Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik. Po lekcji podpisał także 75 umów z samorządami lokalnymi, dzięki czemu z zajęć pozalekcyjnych skorzysta około 2 tys. gimnazjalistów z subregionu płocko-ciechanowskiego.

 

Marszałek Adam Struzik podkreślił, że dzieci i młodzież to kapitał, w który warto inwestować. Grają o sukces, jakim jest lepsza przyszłość. Pogratulował nauczycielom ciekawie przeprowadzonej lekcji. Zapewnił, że to ciekawe doświadczenie móc po latach ponownie usiąść  w szkolnej ławie. Wyraził też nadzieję, że w innych szkołach na Mazowszu lekcje będą prowadzone z taką samą pomysłowością jak miało to miejsce w płockim gimnazjum.

 

Zachęcenie uczniów do wzięcia udziału w zajęciach pozalekcyjnych, podczas których mają szansę nadrobić zaległości w nauce, nie jest proste. Gimnazjaliści to grupa uczniów, która wymaga szczególnej uwagi i wsparcia. W tym wieku bowiem człowiek podejmuje kluczowe dla dalszego życia decyzje. Wtedy też kształtują się osobowość, zainteresowania i wartości. 

 

Zajęcia wyrównujące muszą być zatem poprowadzone tak, aby młodzież chętnie na nie wracała. Powinny być dopasowane do potrzeb gimnazjalistów i prowadzone przez najlepszych nauczycieli. Sposobem na to z pewnością jest kreatywność pedagogów oraz zastosowanie atrakcyjnych form edukacyjnych – takich jak np. techniki multimedialne. Tak mają wyglądać zajęcia w ramach programu Samorządu Województwa Mazowieckiego „Zagrajmy o sukces”. Jest on realizowany w ponad 300 mazowieckich gimnazjach, z tego w 81 z subregionu płocko-ciechanowskiego.

 

Magnesem, który przyciągnie młodzież szczególnie potrzebującą lekcji wyrównawczych, będą zajęcia sportowe. Aby w nich uczestniczyć, uczniowie będą musieli wziąć udział również w zajęciach językowych, informatycznych czy matematyczno-przyrodniczych, takich jak biologia, geografia czy też matematyka. Szkoły mają dużą swobodę w kształtowaniu tych zajęć tak, aby optymalnie dopasować je do potrzeb swoich uczniów.

 

W ramach programu uczniowie wezmą udział w blokach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Będą one liczyły 30 godz. zajęć miesięcznie i zostaną podzielone na pięć bloków tematycznych:

 

  • ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne) – 6 godz. miesięcznie;
  • przedmioty przyrodniczo-matematyczne – 4,5 godz. miesięcznie;
  • języki obce – 6 godz. miesięcznie;
  • wsparcie psychologiczno-pedagogiczne – 4,5 godz. miesięcznie;
  • zajęcia sportowo-wychowawcze – 9 godz. miesięcznie.

 

Na Mazowszu zajęcia zostaną przeprowadzone w 426 grupach liczących nie więcej niż 20-25 osób, a uczniowie będą musieli uczestniczyć we wszystkich typach zajęć. Łącznie z programu „Zagrajmy o sukces” skorzysta ok. 10 tys. gimnazjalistów.

 

Projekt otrzymał dofinansowanie unijne w wysokości 15 mln zł na lata 2010-2011 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych), z czego 450 tys. zł pochodzić będzie z budżetu województwa mazowieckiego.


W programie weźmie udział ok. 2 tys. uczniów z subregionu płocko-ciechanowskiego.

Liczba wyświetleń: 1265

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.