Aktualności

Warszawscy gimnazjaliści też grają o sukces

2010.10.29 12:30 , aktualizacja: 2012.04.23 11:50

Autor: Biuro Prasowe (UMWM), Wprowadzenie: Monika Guzowska

Ruszył największy program zajęć pozalekcyjnych na Mazowszu. W pierwszej, inaugurującej lekcji w stolicy, w Gimnazjum Nr 73 oprócz uczniów wzięli udział wicemarszałek Ludwik Rakowski oraz członek Zarządu Województwa Mazowieckiego Waldemar Roszkiewicz. Po lekcji przedstawiciele Samorządu Województwa Mazowieckiego przekazali burmistrzom 14. warszawskich dzielnic 45 umów, dzięki czemu z zajęć pozalekcyjnych skorzysta około tysiąca gimnazjalistów. 

 

Wicemarszałek Ludwik Rakowski gratulując samorządom lokalnym i dyrektorom szkół, które przystąpiły do programu, wyraził nadzieję, że determinacja, z jaką go realizują w swoich placówkach zmotywuje inne szkoły do wzięcia w nim udziału w przyszłym roku.

 

Waldemar Roszkiewiczczłonek Zarządu Województwa Mazowieckiego zaznaczył, że programy, które pomagają uczniom poszerzać wiedzę, a jednocześnie pozwalają im czerpać z tego przyjemność, są bardzo potrzebne. Zadeklarował, że w przyszłym roku planowane jest rozszerzenie zakresu działania projektu i obejmie on także uczniów ostatnich klas szkół podstawowych.

 

Zachęcenie uczniów do wzięcia udziału w zajęciach pozalekcyjnych, podczas których mają szansę nadrobić zaległości w nauce, nie jest proste. Zajęcia wyrównujące muszą być zatem poprowadzone tak, aby młodzież chętnie na nie wracała. Powinny być dopasowane do potrzeb gimnazjalistów i prowadzone przez najlepszych nauczycieli. Sposobem na to z pewnością jest kreatywność pedagogów oraz zastosowanie atrakcyjnych form edukacyjnych – takich jak np. techniki multimedialne. Tak mają wyglądać zajęcia w ramach programu Samorządu Województwa Mazowieckiego „Zagrajmy o sukces”.

 

Jest on realizowany w ponad 300 mazowieckich gimnazjach, z tego w 35 szkołach w Warszawie mieszczących się na: Targówku (3), Pradze Południe (2), Pradze Północ (1), Mokotowie (4), Ursynowie (2), Śródmieściu (4), Woli (3), Bielanach (5), Wawrze (2), Włochach (1), Białołęce (2), Rembertowie (2), Wilanowie (1) oraz w Wesołej (3). 

 

Magnesem, który przyciągnie młodzież szczególnie potrzebującą lekcji wyrównawczych, będą zajęcia sportowe. Aby w nich uczestniczyć, uczniowie będą musieli wziąć udział również w zajęciach językowych, informatycznych czy matematyczno-przyrodniczych, takich jak biologia, geografia czy też matematyka. Co bardzo ważne szkoły mają dużą swobodę w kształtowaniu tych zajęć tak, aby optymalnie dopasować je do potrzeb swoich uczniów.

 

30 godzin zajęć pozalekcyjnych zostanie podzielonych na pięć bloków tematycznych:

·          ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne) – 6 godz. miesięcznie;

·          przedmioty przyrodniczo-matematyczne – 4,5 godz. miesięcznie;

·          języki obce – 6 godz. miesięcznie;

·          wsparcie psychologiczno-pedagogiczne – 4,5 godz. miesięcznie;

·          zajęcia sportowo-wychowawcze – 9 godz. miesięcznie.

 

Na Mazowszu zajęcia zostaną przeprowadzone w 426 grupach liczących nie więcej niż 20-25 osób, a uczniowie będą musieli uczestniczyć we wszystkich typach zajęć. Łącznie z programu „Zagrajmy o sukces” na Mazowszu skorzysta ok. 10 tys. gimnazjalistów.

 

Na realizację projektu w latach 2010-2011 przeznaczono kwotę 15 mln zł. Środki te w większości pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach  Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych). Samorząd Województwa Mazowieckiego przeznaczył na ten cel 450 tys. zł.  W programie weźmie udział ok. tysiąca uczniów z Warszawy.

  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska

Liczba wyświetleń: 660

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.