Aktualności
109 mln zł z Unii na nowe pociągi dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej
2011.05.04 14:35 , aktualizacja: 2012.02.28 15:03
Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska
Są pieniądze na zakup pociągów dla WKD. Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego projekt został wpisany na listę projektów kluczowych i otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości 109,6 mln zł. Preumowę w tej sprawie podpisali 3 maja br. marszałek Adam Struzik, wicemarszałek Marcin Kierwiński oraz przedstawiciele Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Całkowita wartość projektu to ponad 284,2 mln zł.
Już pod koniec przyszłego roku 14 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie kursować po torach linii WKD.
Jak podkreślił marszałek Adam Struzik uzyskanie blisko 110 mln zł unijnego dofinansowania to bardzo duży sukces Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Dodał, że zakup nowoczesnego taboru będzie rewolucyjną zmianą w historii funkcjonowania tej spółki. Wyraził też nadzieję, że nowoczesne pociągi oraz systematyczna modernizacja linii kolejowej znacznie poprawią komfort podróżowania pasażerów zachodniej części aglomeracji warszawskiej.
Wicemarszałek Marcin Kierwiński dodał, że podpisana prreumowa to kolejny krok w tworzeniu nowoczesnego transportu szynowego na Mazowszu, jak również bardzo miły prezent dla spółki na dziesiątą rocznicę jej powstania.
Członek Zarządu WKD Grzegorz Dymecki, zaznaczył, że zakup nowego taboru oznacza podwyższenie jakości oferowanych usług – skrócony zostanie czas przejazdu i zwiększona liczba uruchomionych pociągów.
Wnętrza nowych taborów będą przestronne, klimatyzowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z małymi dziećmi oraz turystów. Obniżona podłoga pociągów ułatwi wsiadanie i wysiadanie. Dla bezpieczeństwa podróżnych wagony wyposażone będą w monitoring. Zamontowane zostaną również automaty biletowe i nowe kasowniki elektroniczne.
Pociągi będą jeździć na wszystkich liniach Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Linia kolejowa WKD biegnie z dworca Warszawa Śródmieście WKD przez Pruszków, Komorów i Podkowę Leśną do Grodziska Mazowieckiego, z odgałęzieniem do Milanówka.
Pojazdy będą przystosowane do zasilania napięciem o wartości docelowej 3000V. W okresie przejściowym – do momentu dostarczenia wszystkich egzemplarzy – pociągi będą miały zapewnioną możliwość zasilania napięciem o aktualnej wartości 600V.
Pociągi dostarczy przedsiębiorstwo „Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.” Pierwszy EZT wyjedzie na tory pod koniec 2011 r., natomiast wszystkie egzemplarze będą dostarczone do końca III kwartału 2012 r.
Zakup zostanie sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach RPO WM – 109,6 mln zł, dotacji rządowej – 14,6 mln zł, a także funduszu kolejowego – 12,5 mln zł oraz zewnętrznych źródeł finansowania (m.in. pożyczka z EBI).
Liczba wyświetleń: 1213
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.