Aktualności

Jaki konkurs dla przedsiębiorców?

2011.08.22 08:55 , aktualizacja: 2012.02.27 11:47
Autor: Zespół Prasowy MJWPU, Wprowadzenie: Iwona Dybowska
fot. Milena Szymańska
fot. Milena Szymańska

19 sierpnia br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie odbyło się spotkanie konsultacyjne na temat kryteriów, jakie będą obowiązywały przedsiębiorców składających wnioski o dofinansowanie w ramach Działania 1.5 RPO WM. Rozmowom przewodniczył wicemarszałek Marcin Kierwiński.

 

Dyskusja miała na celu wypracowanie istotnych zmian do regulaminu naboru, planowanego na wrzesień 2011 r. Konkurs zostanie ogłoszony przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych. Zarząd Województwa Mazowieckiego zarezerwował na wsparcie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw 20 mln euro.

 

Cieszę się, że wolę spotkania wyraziły wszystkie zainteresowane strony – powiedział wicemarszałek Marcin Kierwiński. Omówienie propozycji, jak przeprowadzić konkurs, który cieszy się największym zainteresowaniem, ma ogromne znaczenie dla aplikujących. Chcemy, by wszystko odbyło się sprawnie, z zachowaniem unijnych wytycznych, ale też mamy na uwadze podstawowe potrzeby mazowieckich firm– podsumował wicemarszałek.

 

Przedstawiciele środowisk związanych z przedsiębiorcami, m.in. Pracodawcy RP, Konfederacja Pracodawców LEWIATAN, Związek Pracodawców Warszawy i Mazowsza, Krajowa Izba Gospodarcza omawiali z wicemarszałkiem oraz dyrektorem Departamentu Strategii i Rozwoju Regionalnego założenia planowanego naboru. Poruszane były tematy kontrowersyjne, zarys ewentualnych problemów i zagrożeń oraz możliwości efektywnego przeprowadzenia tak ważnego konkursu. Dyskutowano też na temat sposobu dostarczenia wniosku przez beneficjenta, terminu realizacji inwestycji, jak również kryteriów wyboru projektu do dofinansowania.

 

Zgodnie z wstępnymi założeniami, zaproponowanymi przez władze regionu, konkurs odbyłby się w trzech turach. Alokacja zostałaby podzielona i skierowana do poszczególnych grup beneficjentów tj. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Zaproponowana została forma elektroniczna składania wniosku w trakcie trwania naboru, ale dostarczenie dokumentacji w wersji papierowej musiałoby nastąpić w ciągu 5 dni roboczych od zamknięcia konkursu. Wniosek elektroniczny składałoby się do godz. 24.00 ostatniego dnia trwania naboru. Dotychczas w ramach ogłaszanych konkursów wniosek można było składać tylko w godzinach 8.00-16.00, co powodowało ustawianie się przed punktem przyjmowania wniosków kolejek beneficjentów.

 

Dodatkową sugerowaną formą usprawnienia kontaktu pomiędzy Instytucją Wdrażającą (MJWPU), a beneficjentem miałaby być korespondencja elektroniczna. Wnioskodawca w szybki i sprawny sposób mógłby przesłać uzupełnienia do wniosku, czy uzyskać odpowiedź na swoje pytania. Ta propozycja spotkała się z dużą aprobatą ze strony uczestników spotkania.

 

Pierwsze ramowe założenia konkursu w ramach Działania 1.5 Rozwój przedsiębiorczości planowane są na połowę września br.

Liczba wyświetleń: 867

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.