Aktualności
Bilet KM w komórce!
2011.09.27 12:30 , aktualizacja: 2012.02.24 12:41
Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Monika Guzowska
- fot. Irmina Szymska
- fot. Katarzyna Łukasik
- fot. Irmina Szymska
- fot. Irmina Szymska
- fot. Irmina Szymska
- fot. Katarzyna Łukasik
- fot. Irmina Szymska
- fot. Irmina Szymska
- fot. Irmina Szymska
Działa już nowy kanał sprzedaży biletów. Od 27 września br. Koleje Mazowieckie oferują podróżnym możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy. To efekt porozumienia, zawartego pomiędzy Spółką a Mennicą Polską S.A. Dla tysięcy osób, które codziennie podróżują pociągami KM, to duże ułatwienie.
System płatności za bilet przez telefon komórkowy pozwala na wykonywanie wszystkich czynności związanych z zakupem przez całą dobę, z dowolnego miejsca. SkyCash działa we wszystkich sieciach GSM i jest obsługiwany przez każdy telefon z dostępem do Internetu. Bilety z komórki są ważne w blisko 800 pociągach Kolei Mazowieckich kursujących po Mazowszu.
Usługa umożliwia zakup biletów: strefowych czasowych normalnych i ulgowych (bilety ważne w pierwszej, drugiej oraz trzeciej strefie), dobowych imiennych normalnych i z ulgą (40% i 50%), a także biletów według ofert specjalnych obowiązujących na odcinkach: Warszawa Zachodnia – Otwock oraz Warszawa Włochy – Warszawa Rembertów.
Aby kupować bilety za pomocą SkyCash należy zainstalować w komórce aplikację (dokonać rejestracji w systemie SkyCash) i zasilić ją środkami pieniężnymi. Pobranie programu polega na wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu m.skycash.com lub wysłaniu pustego SMS-a na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Użytkownik, wybierając w menu „Usługi/Bilety”, może dokonać zapłaty za przejazd. Podczas kontroli biletów podróżny będzie jedynie okazywał ekran aplikacji z wyświetlonym kodem 2D oraz danymi dotyczącymi biletu.
– Taki sposób sprzedaży wiąże się z oszczędnością czasu i z pewnością ułatwi pasażerom podróżowanie pociągami. Szukanie kas i stanie w kolejkach nikomu nie sprawia przyjemności. Teraz wystarczy tylko telefon komórkowy i dostęp do Internetu, a bilet możemy mieć właściwie od ręki – podkreślił marszałek Adam Struzik.
– To już kolejne działanie sprawiające, że Koleje Mazowieckie stają się coraz bardziej przyjazne pasażerom. Zakup nowych i modernizacja starych pociągów, kampanie społeczne, oznaczenie w pociągach miejsc dla kobiet w ciąży, a także możliwość zakupu biletu przez telefon sprawiają, że nasza spółka staje się przewoźnikiem na miarę XXI wieku – dodał wicemarszałek Krzysztof Strzałkowski.
- Mennica Polska od lat obsługuje systemy poboru płatności za przejazy komunikacją zbiorową. Obecnie jesteśmy operatorem 1,5 mln kart miejskich w całej Polsce, a nasze systemy pozwalają na rozliczenia płatności za różne formy transportu. Wprowadzenie płatności przez telefon w Kolejach Mazowieckich to furtka do kolejnych ułatwień dla pasażerów - mówił Prezes i Dyrektor Naczelny Mennicy Polskiej Tadeusz Steckiewicz.
Prezes Kolei Mazowieckich, Artur Radwan podkreślił, że rozszerzenie systemu sprzedaży biletów o następny kanał dystrybucji, wiąże się z rozwojem Spółki. To kolejna usługa wprowadzona z myślą o podróżnych.
Liczba wyświetleń: 1152
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.