Aktualności

„Asystent Dziecka Niepełnosprawnego”

2012.04.02 15:50 , aktualizacja: 2012.04.02 16:01

Autor: Łukasz Welenc, Wydział Zarządu, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

2 kwietnia br. w Zespole Szkół w Łajskach (gm. Wieliszew, pow. legionowski) odbyło się podsumowanie trzeciej edycji szkoleń organizowanych w ramach projektu „Asystent Dziecka Niepełnosprawnego”. W spotkaniu wziął udział Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik.

 

Szkoła w Łajskach już od siedmiu lat prowadzi, skierowany do uczniów niepełnosprawnych, nowatorski w skali ogólnopolskiej, program edukacji włączającej „Asystent Dziecka Niepełnosprawnego”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i daje świetne rezultaty w nauczaniu zintegrowanym. Realizujący go nauczyciele coraz częściej zapraszani są na konferencje, szkolenia i spotkania specjalistów z dziedziny terapii osób niepełnosprawnych, by dzielić się wiedzą i doświadczeniem.

 

Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy w roli asystenta dziecka niepełnosprawnego. Przekazywana jest wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii oraz indywidualizacji procesu działań z dziećmi z dysfunkcjami. Prezentowane są metody wspierania rozwoju ucznia. Nabyć można także umiejętności bezpośredniej pracy w roli asystenta dziecka niepełnosprawnego.

 

Podczas wizyty marszałek Adam Struzik miał okazję zwiedzić gabinety terapeutyczne. Wysłuchał też koncertu orkiestry integracyjnej oraz obejrzał wystawę prac Jeremiasza Popiela – autystycznego stypendysty Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci Wybitnie Utalentowanych.

  • fot. arch. UG Wieliszew
  • fot. arch. UG Wieliszew
  • fot. arch. UG Wieliszew
  • fot. arch. UG Wieliszew
  • fot. arch. UG Wieliszew
  • fot. arch. UG Wieliszew

Liczba wyświetleń: 956

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.