Aktualności

Najlepsi stypendyści zaprezentowali swoje prace naukowe

2012.06.21 15:05 , aktualizacja: 2012.06.22 12:33

Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Monika Guzowska

  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Konrad Wojnarowski
  • Pobierz: fot. Konrad Wojnarowski
  • Pobierz: fot. Konrad Wojnarowski
  • Pobierz: fot. Konrad Wojnarowski
  • Pobierz: fot. Konrad Wojnarowski
  • Pobierz: fot. Konrad Wojnarowski
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska
  • Pobierz: fot. Eliza Albrechcińska

Czternastu najlepszych stypendystów z mazowieckich szkół odebrało z rąk marszałka Adama Struzika dyplomy gratulacyjne. Uczniowie zaprezentowali również swoje osiągnięcia z zakresu m.in. matematyki, przyrody, historii, energetyki jądrowej czy medycyny. To efekt ubiegłorocznej edycji projektu „Regionalny program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”, realizowanego w ramach PO KL 2007-2013 przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.

 

Na Mazowszu mieszka wielu uczniów, którzy mimo iż osiągają sukcesy w nauce, nie mają wystarczających środków, aby w pełni rozwijać swoje zainteresowania. Taką szansę daje im właśnie stypendium unijne.

 

Cieszę się, że jest tylu młodych, zdolnych i ambitnych uczniów na Mazowszu. To właśnie Wy jesteście naszą nadzieją na przyszłość – mówił do stypendystów marszałek Adam Struzik. – Myślę, że za kilka lat Wasze osiągnięcia naukowe potwierdzą, że stypendia dla szczególnie uzdolnionej młodzieży, to najlepszy sposób lokowania środków unijnych – dodał.

 

Mam nadzieję, że stypendia, które otrzymaliście choć trochę pomogły Wam w pogłębianiu wiedzy i rozwijaniu zainteresowań. Z ogromnym zaciekawieniem zapoznałem się z Waszymi osiągnięciami i muszę przyznać, że zaimponowaliście mi swoją wiedzą i pracowitością. Życzę Wam kolejnych sukcesów – dodał wicemarszałek Leszek Ruszczyk.

 

W kończącym się roku szkolnym, dzięki stypendiom unijnym aż 536 gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych mogło pogłębiać swoją wiedzę i realizować wiele ciekawych projektów. Brali oni udział i zajmowali wysokie miejsca w olimpiadach, m.in. matematycznej, informatycznej, biologicznej, konkursach przedmiotowych, a także warsztatach i seminariach naukowych.

 

Z ubieganiem się o stypendia najlepiej poradzili sobie uczniowie z subregionu radomskiego – stypendia pobiera tam aż 171 uczniów. Na drugim miejscu znalazła się młodzież z subregionu ostrołęckiego – w sumie 96 uczniów. W subregionie warszawskim i okołowarszawskim stypendia otrzymuje 91 uczniów, w siedleckim – 83, ciechanowskim – 62, natomiast w płockim – 33.

 

Stypendia zostały przyznane na okres 12 miesięcy, czyli od 1 września 2011 r. do 31 sierpnia 2012 r. Łączna kwota pomocy to 4560 zł, czyli 380 zł miesięcznie. Uczniowie mogli przeznaczyć je m.in. na zakup pomocy naukowych, sprzętu komputerowego czy opłacenie kursów języków obcych.

 

W ramach projektu każdy uczeń rozwijał swoje zainteresowania i umiejętności pod kierunkiem nauczyciela-opiekuna, który pomagał mu dobrze wykorzystać stypendium. Na bieżąco monitorował jego osiągnięcia edukacyjne. Każdy z nauczycieli otrzymał jednorazowe wynagrodzenie za pracę z uczniem, które wyniosło 1000 zł brutto.

 

Podczas konferencji, 14 najlepszych stypendystów zaprezentowało realizowane przez siebie projekty edukacyjne. Znaleźli się wśród nich :

  • uczeń liceum w Ciechanowie – „Wpływ ćwiczeń aerobowych i siłowych na masę ciała oraz puls”;
  • uczennica liceum w Ciechanowie – „Zależności alleopatycznych u roślin uprawnych”;
  • uczennica gimnazjum w Dobrem – „Proces widzenia, a złudzenia optyczne na terenie miejskim i wiejskim”;
  • uczeń gimnazjum w Mrozach – „Jakie bryły matematyczne występują w architekturze”;
  • uczeń liceum w Ostrołęce – „Chaos i porządek- teoria fraktali z perspektywy nauki, przyrody i sztuki”;
  • uczennica gimnazjum w Baranowie – „Niezwykły świat roślin”;
  • uczeń liceum w Płocku, który realizował projekt „Krzywe stożkowe, powierzchnie prostokreślne i obrazy nicią tworzone”;
  • uczeń liceum w Płocku – „Frekwencja wyborcza w Polsce po upadku komunizmu”;
  • uczeń Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Radomiu – „Komputerowa analiza, modulacja i równanie fal dźwiękowych z użyciem profesjonalnego oprzyrządowania oraz amatorskich urządzeń własnej konstrukcji”;
  • uczennica gimnazjum w Radomiu – „Walory przyrodnicze puszczy kozienickiej - rezerwat Jedlnia”;
  • uczennica liceum w Garwolinie – „Energetyka jądrowa- zyski i straty z budowy elektrowni jądrowej w naszym kraju”;
  • uczeń Zespołu Szkół w Łosicach – „Śladami oddziału Zenona”;
  • uczeń Zespołu Szkół w Warszawie – „Deskorolka - jak to działa i jaki to materiał? Badanie zależności fizycznych na podstawie obserwacji skateboarding’u”;
  • uczennica gimnazjum w Warszawie – „Słońce czy wiatr? Możliwości stosowania czystych i niewyczerpalnych energii w Warszawie i jej okolicach oraz nad Morzem Bałtyckim”.

Liczba wyświetleń: 1084

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.