Aktualności

Eko-dzieciaki nagrodzone!

2012.12.07 09:10 , aktualizacja: 2012.12.10 10:18

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

Konkursy ekologiczne wpisały się już na stałe do kalendarza imprez edukacyjnych Samorządu Województwa Mazowieckiego. 6 grudnia br. rozstrzygnięto tegoroczne edycje. Nagrody zwycięzcom wręczyła członek zarządu Janina Ewa Orzełowska.

 

Rysunki, reportaże, plakaty czy albumy to tylko niektóre sposoby pokazania uroków Mazowieckiego Parku Krajobrazowego, który w tym roku obchodzi swoje 25. urodziny. Okazją do tego były dwa konkursy o tematyce ekologicznej – jeden z nich adresowany był do przedszkolaków, drugi – do uczniów. W sumie wzięło w nich udział ok 3 tys. dzieci z całego Mazowsza.

 

Dzięki takim konkursom młodzi ludzie mają okazję wykształcić w sobie poczucie odpowiedzialności za stan środowiska. Im wcześniej rozpoczniemy taką edukację, tym wcześniej dobre nawyki będą wprowadzane do codziennego życia. To zmienia sposób patrzenia młodego pokolenia na przyrodę i uczy dbania o stan najbliższej okolicy.

 

Tegoroczna, czwarta już edycja konkursu ekologicznego skierowanego do mazowieckich przedszkoli cieszyła się dużym zainteresowaniem. Do rywalizacji zgłosiło się 89 placówek. Każde z nich musiało wykonać pracę plastyczną związaną ze światem roślin i zwierząt, kulturą  oraz krajobrazem Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Tegoroczny konkurs odbywał się bowiem pod hasłem „Poznajemy przyrodę Mazowsza – 25 lat Mazowieckiego Parku Krajobrazowego”.

 Spośród wszystkich nadesłanych prac komisja konkursowa wyłoniła czterech laureatów:  I miejsce – „Poznajemy mazowieckie lasy” – Przedszkole nr 163 w Warszawie;  II miejsce - „Piękno Mazowieckiego Parku Krajobrazowego” – Przedszkole nr 97 „Leśna Polanka” w Warszawie;  III miejsce – „Wrzosowisko przy kompleksie leśnym Dąbrowa koło Szydłowca” – Przedszkole Samorządowe nr 1 im. Tęczowego Misia w Szydłowcu. Wyróżnienie za „Jesienne barwy mazowieckiego parku” otrzymało Przedszkole Społeczne w Milanówku. Najlepsze przedszkola otrzymały atrakcyjne nagrody tj.: basen z piłkami, tunel do zabawy, mikroskopy, tablice do nauki pisania czy zestawy instrumentów perkusyjnych.

 

W drugim konkursie wzięło udział ponad 2,5 tys. uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z Mazowsza. Tematem X już edycji konkursu stworzonego z myślą o nich były „Mazowieckie krajobrazy – 25 lat Mazowieckiego Parku Krajobrazowego”. Oceniano prace plastyczne, plakaty oraz albumy i reportaże, związane z ochroną walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych Mazowieckiego Parku.

 

Uczestnicy konkursu rywalizowali w trzech grupach wiekowych: klasy 0 – III szkoły podstawowej, klasy IV – VI szkoły podstawowej i klasy I – III gimnazjów. Każda z grup musiała przygotować konkretne rodzaje prac. Konkurs przeprowadzony był w trzech etapach: szkolnym, na szczeblu lokalnym i na szczeblu wojewódzkim. Do finałowego etapu konkursu zakwalifikowało się 35 uczniów z: Warszawy, Nowego Dworu Mazowieckiego, Sochocina (pow. płoński), Sterdyni (pow. sokołowski), Kołbieli (pow. otwocki), Goleszyna (pow. sierpecki), Płońska, Teodorowa (pow. gostyniński), Mochowa (pow. sierpecki), Józefina (pow. miński), Mławy, Borek (pow. płocki), Gąbina, Kuczborka (pow. żuromiński), Szelkowa (pow. makowski), Kozienic, Trynosów (pow. ostrowski), Orzełka (pow. węgrowski), Radomia, Nasiadek (pow. ostrołęcki), Łochowa (pow. węgrowski), Rząśnika Włościańskiego (pow. ostrowski), Siedlec, Szczytna (pow. płoński), Jelonek (pow. ostrowski) i Łęgu Starościńskiego (pow. ostrołęcki). Komisja konkursowa postanowiła nagrodzić wszystkich uczestników. Laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody w postaci sprzętu elektronicznego, m.in.: konsole, cyfrowe aparaty fotograficzne, odtwarzacze mp4, radiomagnetofony CD, kamery cyfrowe i urządzenia wielofunkcyjne.

  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe
  • fot. Biuro Prasowe

Liczba wyświetleń: 349

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.