Aktualności

DW 637 oficjalnie otwarta

2014.05.16 09:20 , aktualizacja: 2014.05.16 11:44

Autor: MZDW, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 637 relacji WarszawaWęgrów  od Stanisławowa do Węgrowa to jeden z najważniejszych projektów drogowych wykonanych na Mazowszu. Inwestycja zrealizowana została na odcinku ponad 34 km z udziałem środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 20072013 w wysokości 110 mln zł.

 

Droga wojewódzka nr 637 jest bardzo istotnym połączeniem Warszawy ze wschodnią częścią Mazowsza. Jej znaczenie jest w dużej mierze turystyczne; to najkrótsze połączenie Warszawy z południowym Podlasiem. Trasą tą można dojechać do Siemiatycz i Puszczy Białowieskiej oraz miejsc kultu religijnego – Drohiczyna i Grabarki.

Inwestycja prowadzona była na terenie dwóch powiatów – węgrowskiego i mińskiego oraz czterech gmin: Stanisławów, Dobre, Korytnica i Liw. Całkowita wartość projektu to ponad 132 mln zł.

 

Zakres robót obejmował m.in. wzmocnienie konstrukcji drogi, poszerzenie jezdni, budowę odwodnienia oraz chodników w miejscowościach zlokalizowanych wzdłuż drogi, ścieżek rowerowych m.in. na odcinku pomiędzy Porębami Nowymi, a Dobrem, a także od Liwu do Węgrowa. Drogowcy przebudowali 42 skrzyżowania oraz wybudowali 38 zatok autobusowych. Wykonane zostało także nowe oświetlenie, roboty z branży teletechnicznej, wodno-kanalizacyjnej i odwodnieniowej. Ustawiono również ponad 100 km krawężnika.

 

W ramach prac wybudowane zostały mosty w miejscowościach: Węgrów, Makówiec, Osęczyna, Roguszyn i Liw. Początkowo most na rzece Liwiec miał być remontowany, jednak ostatecznie został rozebrany do fundamentów i odbudowany od nowa.

 

Podczas robót przy moście natrafiono na ślad armat szwedzkich, które według miejscowych przekazów miały zostać zatopione w 1703 r. w czasie tzw. wojny północnej, kiedy armia szwedzka oblegała i zdobyła zamek w Liwie. Podczas przeprawy drewniany most nie wytrzymał ciężaru zaprzęgów z działami i załamał się, zaś armaty zniknęły w bagnie. Dziś użytkownicy mają do dyspozycji nowoczesny obiekt, trzyprzęsłowy o łącznej długości około 60 m. Dla pieszych wybudowana została tuż obok obiektu kładka dla pieszych i rowerzystów.

 

W uroczystym otwarciu drogi udział wzięła członek zarządu województwa mazowieckiego Janina Ewa Orzełowska, radna sejmiku Maria Koc oraz dyrektorzy MZDW Zbigniew Ostrowski i Mariusz Kozera.

  • fot. Radosław Strzaliński
  • fot. Radosław Strzaliński
  • fot. Radosław Strzaliński
  • fot. Radosław Strzaliński
  • fot. Radosław Strzaliński
  • fot. Radosław Strzaliński
  • fot. Radosław Strzaliński

Liczba wyświetleń: 1021

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.