Aktualności

Dodatkowe środki z UE dla Ciechanowa

2015.05.15 09:35 , aktualizacja: 2015.07.30 11:30

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

  • Dzięki inwestycji podniosło się bezpieczeństwo w ruchu drogowym fot.Biuro Prasowe
  • Powstały – oświetlenie uliczne, chodniki i ścieżki rowerowe rozdzielone pasami zieleni fot.Biuro Prasowe
  • Poprawa regionalnego systemu transportowego fot.Biuro Prasowe
  • Nowe rozwiązania komunikacyjne w Ciechanowie fot.Biuro Prasowe

Ponad 109 mln zł dofinansowania z UE pozyskał Ciechanów na budowę pętli łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem powiatowych. Całkowita wartość projektu to ponad 172 mln zł.

 

Marszałek Adam Struzik oraz prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński podpisali aneks na zwiększenie dofinansowania projektu w ramach EFRR o prawie 11 mln zł. Środki pokryją część kosztów wynikających z dodatkowych robót, które w trakcie realizacji projektu okazały się konieczne, a których nie przewidział pierwotny projekt budowy.

 

Poprawa regionalnego systemu transportowego

Inwestycja objęła budowę pętli miejskiej łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, wojewódzkie nr 617 i 615 oraz powiatowe – ul. Leśna, ul. Kargoszyńska, Kwiatowa, Niechodzka, Mazowiecka, Śmiecińska i Siewna.  

Dodatkowe prace, które nie były wcześniej uwzględnione, dotyczyły zmiany podłoża w korytach gruntowych (m.in. usunięcia gruntów całkowicie nienośnych i zastąpienie ich mieszanką piaskowo-żwirową). Wzmocnienia wymagały też grunty słabonośne, mocno zawilgocone. Wykonano też głębokie wykopy w gruntach nawodnionych w dolinie rzeki Łydyni.

 

Lepsza komunikacja

Pętla, o długości 13,2 km, skomunikuje ze sobą poszczególne dzielnice miasta i usprawni przemieszczanie się między nimi, odciąży ciasne i niewydolne komunikacyjnie centrum oraz poprawi warunki natężonego ruchu tranzytowego. Projekt jest skoordynowany z inwestycją budowy dwupoziomowych skrzyżowań z magistralą kolejową E65 realizowaną przez PKP SA (całkowita długość pętli to 14,5 km).

Częściowo pętla przebiega po śladzie istniejących ulic. Na odcinku w południowej części miasta powstały nowe rozwiązania komunikacyjne. To odgałęzienie bezpośrednio do drogi krajowej nr 50, pozwalające na lepsze skomunikowanie dzielnicy przemysłowej oraz osiedla Zachód i Zachód II.

Na obszarze zwartego budownictwa wielorodzinnego oraz na terenie dzielnicy przemysłowej, gdzie intensywność ruchu samochodowego jest najwyższa zbudowano odcinki dwujezdniowe  (4,8 km).
W pozostałej części pętla jest jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Przebudowano też skrzyżowania z istniejącą siecią drogową, powstały – oświetlenie uliczne, chodniki i ścieżki rowerowe rozdzielone pasami zieleni oraz przystanki autobusowe w zatokach.

 

Plusy inwestycji

To przede wszystkim lepsze parametry, standard i jakość regionalnej sieci drogowej oraz większe bezpieczeństwo ruchu drogowego. To również odciążenie i udrożnienie zatłoczonego ośrodka subregionalnego – Ciechanowa – od ruchu tranzytowego, regionalnego i lokalnego poprzez wyprowadzenie go poza ścisłą zabudowę centrum.

 

Tytuł projektu: Poprawa regionalnego systemu transportowego przez budowę w Ciechanowie pętli łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych

Beneficjent: gmina miejska Ciechanów

Całkowita wartość projektu: 172 050 000 zł

Kwota dofinansowania: 109 072 440,04 zł

Działanie: 3.1 Infrastruktura drogowa

Liczba wyświetleń: 431

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.