Aktualności

Impuls z prędkością 226 km/h

2015.08.31 11:50 , aktualizacja: 2015.08.31 12:43

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

  • Wnętrze pociąg Impuls 45 WE podczas bicia rekordu prędkości fot. archiwum UMWM
  • Wskazówka prędkościomierza pokaza 225 km/h fot. archiwum UMWM

Impuls 45 WE pobił rekord prędkości i na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pojechał z prędkością 226 km/h. Pociąg, przygotowany na zlecenie Kolei Mazowieckich, jest najszybszym pojazdem skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce.

 

Światowa jakość

Za sukcesem stoi zespół młodych inżynierów z działu Badań i Rozwoju NEWAG S.A. w Nowym Sączu. Testowany pociąg, pod względem konstrukcyjnym posiada tożsame rozwiązania z pociągami wiodących producentów taboru kolejowego na świecie . Rodzina maszyn typu Impuls reprezentuje grupę pojazdów przeznaczonych do ruchu regionalnego oraz międzyregionalnego i stanowi bazę konstrukcyjną do zaprojektowania pojazdów wyższych prędkości, rzeczywistego odpowiednika Pendolino.

 

Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy, a teraz udowodniliśmy, że również najszybszy. Gratuluję spółce, producentowi pojazdu, a także maszynistom osiągnięcia tak imponującego wyniku – powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. Waldemar Kuliński.

 

Szybki i bezpieczny

Podczas testów zweryfikowane zostały parametry pracy głównych komponentów, takich jak: wózki (układ biegowy), układ napędowy, układ hamulcowy, oraz współpraca odbieraków prądu z siecią trakcyjną. Otrzymane wyniki potwierdziły wcześniej wykonane symulacje numeryczne.

Pojazd, który pobił rekord prędkości, to Impuls nr 10 z 12, które zgodnie z umową ma dostarczyć Kolejom Mazowieckim  NEWAG S.A.

 

Pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Płynnie przyspieszał do prędkości 220 km/h  i mógłby pojechać więcej, gdybyśmy mieli odpowiednią zgodę Instytutu Kolejnictwa – podkreślił Andrzej Markowski, maszynista-instruktor w Kolejach Mazowieckich. – Pojazd prowadzi się bardzo intuicyjnie, jest prosty w obsłudze. Potwierdzam opinie moich kolegów, którzy bardzo go chwalą – dodał.

Wszystkie parametry mówiące o bezpieczeństwie i stabilności biegu są zgodne z oczekiwaniami, żaden z parametrów nie przekroczył wartości dopuszczalnych, pozostał duży zapas bezpieczeństwa – stwierdził Grzegorz Wysocki z Instytut Kolejnictwa.

 

Impuls 45WE

Impuls, produkowany w Nowym Sączu, jest przykładem zastosowania najnowszych trendów projektowych, z jakimi można się spotkać na światowych torach. Jest to pojazd pięcioczłonowy, niskopodłogowy i jednoprzestrzenny. Jako pierwszy polski pojazd spełnia najnowsze wymagania zawarte w TSI, czyli zbiór rygorystycznych wymagań i obowiązujących norm.

Dzięki spełnieniu TSI NOI, TSI PRM, TSI SRT oraz TSI LOC&PAS Impuls 45WE gwarantuje komfort i bezpieczeństwo pasażerom i maszynistom. Jest w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Każdy z 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych 45 WE Impuls ma po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących.

Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.

Liczba wyświetleń: 805

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.