Aktualności
E-administracja pełną parą
2015.10.30 13:50 , aktualizacja: 2015.10.30 14:27
Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Monika Gontarczyk
Sprawne i szybkie załatwienie drogą elektroniczną urzędowych pozwoleń i dokumentów na Mazowszu jest już możliwe. W 115 mazowieckich jednostkach samorządu terytorialnego można składać pisma lub monitorować własne sprawy urzędowe. Dla blisko 200 kolejnych takie rozwiązania właśnie zostały dostarczone.
Konferencja podsumowująca
Dziś w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt dotyczący rozwoju e-administracji na Mazowszu. Uczestniczył w niej m.in. marszałek Adam Struzik.
– To jeden z najważniejszych projektów realizowanych w kończącej się już perspektywie unijnej. E-administracja to niewątpliwie wielkie wyzwanie, przed którym stoi Mazowsze. Realizowany przez ponad 90 proc. gmin i powiatów projekt ma służyć przede wszystkim budowaniu społeczeństwa informacyjnego oraz usprawnieniu komunikacji pomiędzy urzędami a ich klientami – podkreślił marszałek Adam Struzik.
Zyskali petenci
Mazowieckie urzędy zostały wyposażone w kompleksowe rozwiązania informatyczne. Dzięki nim można załatwiać sprawy urzędowe nie wychodząc z domu. Prace na całym Mazowszu prowadzone były od 2005 r.
– Przygotowaliśmy 207 kart usług oraz 42 formularze elektroniczne. W praktyce oznacza to, że już ponad 200 spraw w gminach i powiatach można załatwić drogą elektroniczną. Teraz przyszedł czas na wdrożenie tych e-usług przez urzędy – podsumował geodeta województwa Krzysztof Mączewski.
Dzięki portalowi www.wrotamazowsza.pl (jeden z elementów projektu) instytucje publiczne, mieszkańcy i przedsiębiorcy otrzymali nie tylko możliwość korzystania z urzędów drogą elektroniczną, ale także dostęp do około 500 usług zestandaryzowanych i umiejscowionych na jednym portalu.
Wrota Mazowsza to dostęp do m.in. katalogu usług publicznych, formularzy elektronicznych wraz z Elektroniczną Skrzynką Podawczą. Warto podkreślić, że wrota Mazowsza to też regionalny portal informacyjny połączony z BIP.
Liczba wyświetleń: 670
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.