Aktualności

Piętrowe SUNDECKI wkrótce na trasach

2016.01.14 09:10 , aktualizacja: 2016.01.20 10:43

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

  • pociąg Pesa SUNDECK fot. Micha Słaby
  • Uroczystość przekazania Pesa SUNDECK fot. Micha Słaby
  • przewodniczący rady nadzorczej KM Waldemar Kuliński fot. Micha Słaby
  • prezes PESA Tomasz Zaboklicki fot. Micha Słaby
  • CZłonek zarządu Rafał Rajkowski fot. Micha Słaby
  • Wnętrze Pesa SUNDECK fot. Micha Słaby
  • przewodniczący rady nadzorczej KM Waldemar Kuliński i marszałek Adam Struzik fot. Micha Słaby
  • MArszałek Aam Struzik i członek zarządu Rafał Rajkowski we wmnętrzu pojazdu

PESA Bydgoszcz S.A. przekazała Kolejom Mazowieckim wszystkie zamówione składy PESA SUNDECK oraz dwie lokomotywy Gama. To zwieńczenie kontraktu na 24 pojazdy. W uroczystości na peronie piątym Dworca Warszawa Wschodnia uczestniczył marszałek Adam Struzik, członek zarządu Rafał Rajkowski i przewodniczący rady nadzorczej KM Waldemar Kuliński.

 

Taniej i szybciej

Mieszkańcy Mazowsza coraz chętniej wybierają Koleje Mazowieckie. Podróż pociągiem do pracy czy szkoły jest nie tylko tańsza, ale i coraz częściej szybsza niż samochodem. Dlatego od lat robimy wszystko, aby pociągów było coraz więcej i aby były bardziej komfortowe. Do 2015 r. do taboru Kolei Mazowieckich trafiło w sumie 95 nowych pojazdów – m.in. Elfy, Flirty czy Impulsy. Jestem przekonany, że również nowoczesne piętrowe pojazdy Sundeck sprawdzą się, zwłaszcza na tych najbardziej obciążonych trasach – powiedział marszałek Adam Struzik.

 

Pojazdy wyjadą na trasy Mazowsza w połowie stycznia. Będą obsługiwać głównie połączenia przyśpieszone m.in. na linii do Radomia czy Skierniewic.

 

Komfortowe i pojemne

Pesa SUNDECK – to pierwsze piętrowe pojazdy kolejowe wyprodukowane przez polskiego producenta. Przeznaczone są głównie do obsługi aglomeracji miejskich o dużych potokach pasażerów. Ich nazwa – SUNDECK – wzięła się od słonecznego, wyżej położonego pokładu. Pojazdy będą wykorzystywane do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull”. W wagonie sterowniczym jest 85 miejsc siedzących, a w wagonie środkowym – 130. W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i maksymalnie sześciu piętrowych wagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie około 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h.

Wartość kontraktu na 24 pojazdy to około 267 mln zł, z czego blisko 170 mln zł to dofinansowanie z UE.

Liczba wyświetleń: 689

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.