Aktualności
Mazowsze docenione
2016.04.11 11:35 , aktualizacja: 2016.04.11 12:21
Autor: na podst. materiałów KSOW, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka
- fot. sekretariat KSOW
- fot. sekretariat KSOW
- fot. sekretariat KSOW
- fot. sekretariat KSOW
- fot. sekretariat KSOW
- fot. sekretariat KSOW
- fot. sekretariat KSOW
Z nagrodą za I miejsce w konkursie na najatrakcyjniejsze stoisko targowe wróciła mazowiecka delegacja regionalna z VIII Międzynarodowych Targów Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki Agrotravel w Kielcach.
Ogromne przedsięwzięcie
Na Agrotravel corocznie prezentują się samorządy, lokalne grupy działania i organizacje turystyczne pokazując swoje propozycje na spędzanie urlopów i weekendów. W tym roku było to ponad 120 podmiotów, które odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy gości. Każde stoisko kusiło folklorem, produktami tradycyjnymi, konkursami i promocjami.
Tym bardziej cieszy, że wśród tak dużej konkurencji zwyciężyło województwo mazowieckie z partnerami z województwa łódzkiego – mówiła na uroczystym podsumowaniu konkursu wicemarszałek Janina Ewa Orzełowska – w latach ubiegłych zajmowaliśmy w tym prestiżowym konkursie III i II miejsce. To potwierdzenie, że pomysłów na proponowanie mazowieckiej agroturystyki wciąż przybywa.
„Pociąg do natury”
Bliźniacze mazowieckie i łódzkie stoiska usytuowane naprzeciwko siebie miały rozmiary około 100 metrów kwadratowych i połączone były torami kolejowymi. Oba zgodnie z założeniami projektu „Pociąg do natury” podzielono na pięć stacji kolejowych – w województwie mazowieckim były to Radom, Warka, Warszawa, Grodzisk Mazowiecki oraz Żyrardów. Wizualizacje i wydruki wielkoformatowe na obu stoiskach zawierały elementy kolejowe (np. zdjęcia stacji kolejowych) i przyrodniczo-środowiskowe (zdjęcia przyrody i obszarów wiejskich). Oba stoiska wyposażono w historyczne pamiątki kolejowe (w przeszklonych gablotach lub na stojakach) – zegary, lampy, środki komunikacji radiowej, tablice, rozkłady etc. Uatrakcyjnieniem stoisk były ławki z dawnych składów kolejowych i makieta kolejki, od której trudno było odciągnąć najmłodszych. Na „stacjach” obecne były Lokalne Grupy Działania, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy i rolnicy prowadzący gospodarstwa agroturystyczne z promienia 30 km od miejscowości/stacji bazowej. Na rzecz projektu „Pociąg do natury” wydano specjalny przewodnik opracowany przez Sekretariaty Regionalne Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich w województwach mazowieckim i łódzkim. Zawiera on opis kilku atrakcji przyrodniczo-turystycznych wokół każdej ze stacji. Dodatkowo projekt wspierał pakiet gadżetów reklamowych z logiem „Pociąg do natury” – koszulki, smycze i kubki (miały utrwalić nazwę projektu i jego wartość w świadomości zwiedzających).
Liczba wyświetleń: 589
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.