Aktualności
Czas na e-usługi w Radomskiem
Na terenie powiatu radomskiego zostaną wprowadzone nowoczesne e-usługi medyczne. Umowy o dofinansowanie podpisał członek zarządu Rafał Rajkowski. Unijne wparcie tych projektów wyniesie ponad 7,8 mln zł.
Informatyzacja Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego
Dzięki środkom unijnym w drugiej połowie 2018 r. w Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego dostępne będą nowe technologie informacyjno-komunikacyjne. W ramach projektu zostanie zakupiona i zainstalowana serwerownia i sieć komputerowa, nowy sprzęt komputerowy, a także oprogramowanie wspomagające zarządzanie i część medyczną. Zacznie działać również siedem e-usług: e-ratownik, e-transport, e-noworodek, e-rejestracja, e-dokumentacja, e-opinia i e-zabezpieczenie. Dotyczą one głównie udostępnienia dokumentacji, zamawiania transportów medycznych, opiniowania i zabezpieczenia medycznego imprez masowych.
E-usługi także dla powiatów
Projekt realizują czterej partnerzy: SPZZOP Szpital w Iłży, SPZZOZ w Kozienicach, SPZZOZ w Zwoleniu oraz SPZZOZ w Przysusze, które świadczą usługi na obszarach wiejskich. Z usług skorzysta ponad 723 tys. osób z Radomia i ośmiu powiatów (radomski, białobrzeski, grójecki, kozienicki, lipski, przysuski, szydłowiecki i zwoleński). Wdrożone rozwiązania informatyczne pozwolą na usprawnienie działalności pogotowia, zabezpieczenie danych pacjentów, a także usprawnią komunikację pacjenta z pogotowiem.
Elektroniczna dokumentacja w Lipsku
W połowie 2018 r. w Lipsku zostanie wdrożony system elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) oraz pakiet usług e-zdrowia. W ramach projektu zakupiona zostanie infrastruktura sieciowa i serwerowa. Dodatkowo wystartuje osiem e-usług: e-szkolenia, e-diagnostyka, e-profilaktyka, e-rejestracja z powiadomieniami, e-wyniki, e-konsultacje, e-przychodnia, e-recepta. To dobry krok w kierunku podniesienia jakości i dostępności świadczonych usług zdrowotnych, a także do rozwoju społeczeństwa informacyjnego i potencjału innowacyjnego regionu.
Liczba wyświetleń: 365
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.