Aktualności
Administracja samorządowa wspiera rządową
2016.10.05 15:30 , aktualizacja: 2016.10.05 15:58
Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka
Coraz więcej placówek na Mazowszu sięga po unijne środki na informatyzację. Wkrótce podobne wsparcie cel otrzyma także Mazowiecki Urząd Wojewódzki, w którym w połowie 2018 roku wystartują nowoczesne e-usługi administracyjne.
Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego wart ponad 9,9 mln zł projekt otrzyma ponad 7,9 mln zł wsparcia w ramach RPO WM 2014-2020. Umowy o dofinansowanie projektu podpisali marszałek Adam Struzik i wojewoda Zdzisław Sipiera.
To bardzo ważny projekt. Przyczyni się do budowy tzw. społeczeństwa informacyjnego na Mazowszu. Dzięki niemu mieszkańcy zyskają dostęp do usług, realizowanych przez instytucje rządowe drogą elektroniczną – podkreślił podczas konferencji marszałek Adam Struzik.
Łatwiej i wygodniej
W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie oraz w podległych wojewodzie jednostkach administracji rządowej (JAR), powstanie system informatyczny, który zwiększy liczbę, dostępność i jakość oferowanych e-usług. Jednostka kupi sprzęt komputerowy, oprogramowanie, wyposażenie serwerowni, usługi techniczne i doradcze. Istniejący system Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją będzie zintegrowany z nowymi usługami elektronicznymi i portalem usługowym klienta. Powstanie jeden punkt dostępu do katalogu e-usług publicznych zespolonej administracji rządowej województwa mazowieckiego. Dostępnych będzie 105 e-usług publicznych skierowanych do mieszkańców, przedsiębiorców i administracji publicznej (samorządowej).
Zależy nam na tym, aby mieszkańcy nie musieli przyjeżdżać do urzędu w celu załatwienia swoich spraw. Poza tym takie nowoczesne rozwiązania na pewno usatysfakcjonują też przedsiębiorców, którzy cenią sobie szybkie i terminowe przeprowadzenie formalności – podkreślił wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera.
Załatw sprawę na odległość
Mieszkańcy będą mieli stały i szybki dostęp do informacji. Można będzie załatwić wiele spraw na odległość, co pozwoli zaoszczędzić czas i koszty związane z dojazdem, elektronicznie dokonać płatności za usługi, sprawdzić status sprawy poprzez platformę usług, e-mail, lub też zarezerwować termin wizyty w urzędzie. System ma poprawić komunikację pomiędzy obywatelem a urzędem oraz bezpieczeństwo przetwarzanych i gromadzonych danych.
Kompleksowa modernizacja systemu
Projekt jest zbieżny z założeniami Ministerstwa Cyfryzacji dotyczącymi rozwoju e-usług, ponieważ ma być zintegrowany z rejestrami publicznymi oraz ePUAP2, pozwalać na płatności elektroniczne i dostarczać usługi dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Do procedur urzędowych zostanie również wprowadzony kwalifikowany podpis elektroniczny, co znacznie usprawni obieg dokumentacji i ograniczy wykorzystanie papieru. Projekt ma charakter kompleksowy, zakłada zmodernizowanie wszystkich obszarów działania urzędu i stanowi pierwszy krok do dalszej integracji systemu z architekturą IT państwa oraz planowaną przez Ministerstwo Cyfryzacji Platformą Usług i Danych.
Liczba wyświetleń: 467
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.