Aktualności

Z Małkini do Warszawy szybciej i wygodniej

2016.11.15 11:25 , aktualizacja: 2016.11.15 13:55

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

  • EN57 na torach fot. archiwum KM
  • Kabina maszynisty fot. archiwum KM
  • Wnętrze wagonu fot. archiwum KM
  • Pociągi EN57 fot. archiwum KM
  • Marszałek Adam Struzik podpisuje umowę fot. M. Słaby
  • Podpisanie umowy fot. M. Słaby
  • MArszałek Adam Struzik, członek zarządu Rafał Rajkowski fot. M. Słaby

Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” zmodernizuje 39 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57. Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego projekt otrzyma wsparcie w wysokości ponad 128 mln zł. Umowy w tej sprawie podpisali marszałek Adam Struzik, członek zarządu Rafał Rajkowski, a ze strony Kolei Mazowieckich – dyrektor generalny Artur Radwan i dyrektor finansowy Andrzej Buczkowski.

 

Prace już trwają

To kolejny etap działań inwestycyjnych spółki. Na tory właśnie wyjechał 21. pojazd serii EN57AL, zmodernizowany w ramach tego projektu. Prace prowadzone przez ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. zakończą się w drugim kwartale 2017 r. Całkowity kosz modernizacji wyniesie ponad 197,5 mln zł.

 

Nowoczesne i komfortowe

Zmodernizowane EZT-y będą wykorzystywane do obsługi linii nr 6 Warszawa Wileńska–Małkinia. Każdy z 39 pojazdów będzie miał m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych będą też nowoczesne toalety z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie będą mogli także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. Pojazdy będą wyposażone w przejrzysty system informacji pasażerskiej, wifi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. Zastosowanie zupełnie nowych podzespołów pozwoliło zwiększyć moc układu napędowego (szybsza jazda do 120 km/h) oraz przyspieszenie, co przełoży się na skrócenie czasu podróży.

 

Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych

 

Wagony będą przyjazne dla osób z ograniczoną mobilnością, niedosłyszących i niedowidzących. Wszystko dzięki udogodnieniom, m.in.: szerokim wejściom, windom lub rampom, mocowaniom dla wózków inwalidzkich, przestrzeni manewrowej, zapewniającej swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich w obrębie przedziału. W wagonach zamontowane będą też systemy audiowizualne ułatwiające korzystanie z transportu osobom niedosłyszącym i słabo widzącym.

 

Liczba wyświetleń: 745

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.