Aktualności

Dobre wieści dla mieszkańców Płocka

2016.12.30 15:05 , aktualizacja: 2017.06.03 09:51

Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

  • Akt podpisania umowy fot. Karol Krajewski
  • Marszałek Adam Struzik i Prezydent Płocka Andrzej Nowakowski fot. Karol Krajewski
  • Prezentacja planów trasy północno-zachodniej fot. Karol Krajewski

Do sierpnia 2018 r. powstanie kolejny etap trasy północno-zachodniej. Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego projekt otrzyma ponad 129,8 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014–2020.

 

Umowę w tej sprawie podpisali marszałek Adam Struzik i prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.

 

Co powstanie w ramach projektu?

Ogółem 4,1 km dróg oraz 1,5 km ścieżek rowerowych. Inwestycja obejmie budowę trasy o długości 1,8 km od węzła „Boryszewo” na ulicy Otolińskiej do węzła „Bielska” oraz od węzła „Bielska” do węzła „Długa” o długości 2,3 km, który jest elementem kończącym realizowany odcinek obwodnicy. Powstaną również wiadukty – kolejowy i drogowy przy ul. Bielskiej oraz drogi dojazdowe i serwisowe, zjazdy, chodniki, ścieżki rowerowe oraz kanalizacja deszczowa. Umocnione będzie koryto rzeki Brzeźnicy i jej dopływ. Przebudowane będą też linie elektroenergetyczne i urządzenia melioracyjne. Powstaną rowy drogowe oraz zbiornik retencyjny. Na ulicach pojawi się oświetlenie.

Druga część inwestycji, czyli utworzenie drogi jednojezdniowej od węzła „Bielska” do węzła „Długa” ułatwi mieszkańcom dotarcie do części miasta, gdzie funkcjonują największe zakłady przemysłowe w Płocku. W ramach prac ul. Przemysłowa połączona będzie z nowo budowaną trasą północno-zachodnią. Zaplanowana jest budowa mostu nad jarem rzeki Brzeźnicy oraz węzła „Trzepowo”. Pojawi się m.in. oświetlenie drogowe i kanalizacja deszczowa. Inwestycja obejmie również umocnienie koryta rzeki i jej dopływu, przebudowę wodociągu i istniejących urządzeń oraz sieci energetycznych, a także oznakowanie dróg.

 

Efekty

Większa dostępność do terenów inwestycyjnych przyczyni się do wzmocnienia lokalnej gospodarki. Rozwój sieci transportowej to także łatwiejsze przemieszczanie towarów, efektywniejszy handel oraz współpraca międzyregionalna, co sprzyja wykorzystaniu potencjału rynku pracy. Istotne będzie również zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańców – inwestycja pozwoli na wyprowadzenie transportu substancji niebezpiecznych poza tereny zurbanizowane.

 

Za nami…

Pierwszy etap budowy trasy północno-zachodniej w Płocku realizowany był w ramach RPO WM 2007–2013. Inwestycja miała usprawnić komunikację oraz zwiększyć atrakcyjności inwestycyjną miasta. Pierwszy etap prac objął budowę trasy między Rondem Wojska Polskiego a węzłem obwodnicy północno-zachodniej „Bielska” oraz rozbudowę węzła „Boryszewo”. Wsparcie unijne na ten cel wyniosło 28,7 mln zł.

 

Liczba wyświetleń: 765

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.