Aktualności

Plan naprawczy dla szpitala w Radomiu

2017.05.24 08:25 , aktualizacja: 2017.06.01 14:31

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

infografika - fragment strony internetowej szpitala w Radomiu źródło: wss.com.pl

Efektywniejsze wykorzystanie zasobów infrastrukturalnych i kadrowych, racjonalizacja wydatków i dostosowanie liczby łóżek do rzeczywistych potrzeb – to najważniejsze punkty planu naprawczego dla Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Sp. z o.o.  z siedzibą w Radomiu.

 

Krótko o placówce

Dysponuje 853 łóżkami. Pracuje tu 1340 osób. Tegoroczny kontrakt na pierwsze półrocze wynosi 84 mln zł. Niestety, mimo podejmowanych do tej pory działań i wsparcia ze strony samorządu województwa, sytuacja finansowa placówki ulega pogorszeniu. Z przeprowadzonego audytu wynika, że obłożenie łóżek w szpitalu wynosi tylko 74 proc.

– Placówka niestety nie radzi sobie z zadłużeniem, mimo dużej pomocy ze strony województwa. Środki, które szpital otrzymywał z NFZ nie wystarczały na codzienną działalność. Straty to każdego roku 15 mln zł. W odpowiedzi na ustalenia z audytu, zarząd szpitala przygotował plan naprawczy. Warto podkreślić, że będzie to długofalowy proces, wdrażany przy konsultacji z ordynatorami oddziałów, ale też konsultantami wojewódzkimi różnych specjalizacji. Struktura szpitala musi być dostosowana do kontraktu, ale też do wprowadzanej jesienią tzw. sieci szpitali. Zmiany są konieczne. Jeśli się ich nie podejmiemy, nie uratujemy szpitala. Ale jeszcze raz podkreślam – restrukturyzacja będzie procesem. Nie podejmiemy żadnej pochopnej decyzji. Zlikwidujemy tylko te łóżka, które i tak nie są wykorzystywane

– podkreśliła członek zarządu Elżbieta Lanc.

 

Podjęte działania

W ostatnich latach władze szpitala podejmowały szereg działań, które miały poprawić wynik finansowy placówki. Jednym z nich była budowa instalacji fotowoltaicznej i wiatrowej wraz z systemem kogeneracyjnym. Oszczędności rzędu nawet 30 proc. przyniosło placówce zlecenie na zewnątrz żywienia pacjentów, usług prania i dzierżawy pościeli. Zmniejszono również o 18 proc. administrację. Oszczędności przyniosła też likwidacja dodatków do wynagrodzenia. W sumie udało się wygenerować oszczędności rzędu 16 mln zł. To jednak ciągle zbyt mało, aby ustabilizować sytuacje finansową placówki.

 

Liczba wyświetleń: 532

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.