Aktualności

Wiedzieć więcej

2017.11.28 15:30 , aktualizacja: 2017.11.30 13:28

Autor: Agnieszka Stabińska, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 163 im. Batalionu Zośka w Warszawie i pracownicy urzędu - wspólne zdjęcie Uczniowie ze Szkoły...
rzeczniczka prasowa Marta Milewska mówi o Mazowszu do zgromadzonej młodzieży O walorach i rozwoju...

Jak kształtował się samorząd terytorialny w Polsce? Co znaczy być świadomym obywatelem? W jaki sposób mogę wpłynąć na swoje najbliższe otoczenie? Jak zarządza się największym i najludniejszym województwem w kraju? Odpowiedzi na te pytania szukali uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 163 im. Batalionu Zośka w Warszawie. Tematykę samorządności przybliżyli im pracownicy urzędu marszałkowskiego.

 

Młodzież na nietypową lekcję wiedzy obywatelskiej przyjechała do siedziby urzędu marszałkowskiego, by na miejscu lepiej poznać pracę samorządowców.

 

Ważna lekcja

Uczniowie dowiedzieli się wiele ciekawostek o województwie. Poznali też czynniki wpływające na atrakcyjność regionu i jego dynamiczny postęp. Walory przyrodniczo-kulturowe, doskonała baza edukacyjna, największy potencjał naukowo-badawczy, dbałość o środowisko przyrodnicze, proekologiczne inwestycje, rozwój innowacyjnych branży – ważniejsze z nich wymieniła rzeczniczka prasowa Marta Milewska.

 

– Samorząd Województwa Mazowieckiego tworzą wszyscy mieszkańcy regionu. Jest ich obecnie ponad 5 mln. To duża wspólnota, która decyduje (wybierając w wolnych wyborach), kto w jej imieniu podejmuje najważniejsze decyzje dotyczące rozwoju i przyszłości województwa. Nie można jednak zapominać, że Mazowsze to region o równie bogatej historii, a także niebanalnej teraźniejszości – dynamicznym rozwoju, potencjale drzemiącym w ludziach – zaznaczyła.

 

Młodzi Mazowszanie aktywnie uczestniczyli w lekcji, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami. Niecodzienne zajęcia pozwoliły w przystępny sposób poznać atuty naszego województwa.

 

Liczba wyświetleń: 583

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.