Aktualności

Niecodzienna lekcja o Mazowszu

2018.04.09 11:45 , aktualizacja: 2018.04.10 13:44

Autor: opr. WKZ, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

  • w dwóch rzędach stoją do wspólnego zdjęcia uczniowie i przedstzwiciele samorządu województwa Wspólne zdjęcie to...
  • Tematykę samorządności...
  • pona 10 młodzieży gimnazjalnej stoi przed wejściem do głównej siedziby urzędu Uczniowie z Młodzieżowego...

Młodzież gimnazjalna z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 2 w Warszawie miała niecodzienną lekcję wiedzy o społeczeństwie. Podczas spotkania w urzędzie marszałkowskim uczniowie z pierwszej ręki zdobyli informacje o funkcjonowaniu samorządu województwa.

 

Czy wiem wszystko o regionie?

Tematykę samorządności w przystępny sposób zaprezentowała młodzieży wicemarszałek Janina Ewa Orzełowska. Przybliżyła uczniom, m.in.  na czym polega nowy podział statystyczny województwa i jakie z tego faktu korzyści płyną dla mieszkańców. Uczniowie poznali też wiele, nieznanych dotąd, ciekawostek o województwie. Prezentację dotyczącą regionu przygotowała zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Izabela Stelmańska. Goście dowiedzieli się, m.in jakimi symbolami posługuje się Mazowsze, skąd pochodzi nazwa regionu. Poznali czynniki wpływające na jego atrakcyjność i dynamiczny rozwój. Otrzymali także garść informacji o potencjale przyrodniczo-kulturalnym, jakim dysponuje nasz region. Historię walk i zrywów narodowowyzwoleńczych, jakie miały miejsce na terenie Mazowsza, przybliżył młodzieży Pełnomocnik Marszałka Województwa Mazowieckiego do spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych Zbigniew Czaplicki.

 

– Mazowsze jest regionem wyjątkowym, nie tylko ze względu na swoje położenie, w sercu Polski, ale także na swój ogromny potencjał. Jestem przekonana, że dzisiejsze spotkanie będzie inspiracją do dalszego poznawania naszego regionu,  do czego wszystkich zachęcam – zaznaczyła wicemarszałek Janina Ewa Orzełowska.

Liczba wyświetleń: 419

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.