Aktualności

Jazda Kolejami Mazowieckimi – zawsze bezpieczna

2018.05.15 12:10 , aktualizacja: 2018.05.15 15:26

Autor: oprac. na podst. mat. Kolei Mazowieckich, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

w rzędzie stoją beneficjenci umowy na modernizację pojazdów KOlei Mazowieckich Beneficjenci podpisanej...
przy stole siedzą podpisujacy umowę Kompleksowa naprawa...

Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 to starsze pojazdy, które stopniowo będą wycofywane z  eksploatacji przez Koleje Mazowieckie. Zanim to nastąpi, jednostki będą kursowały jeszcze na niektórych liniach obsługiwanych przez KM.

 

Dziś podpisano umowę na naprawę ośmiu EN57 w poziomie p4 przez ZNTK Mińsk Mazowiecki. Dokument daje możliwość zlecenia do 15 sztuk napraw (8 w zakresie podstawowym plus 7 jako prawo opcji) i ich sukcesywną realizację do 31 grudnia 2019 r. Koszt przedsięwzięcia to ponad 16,3 mln zł.

 

– Chcemy, by podróżni, którzy będą korzystać z naszych z pociągów, mieli zapewnione bezpieczne i komfortowe warunki jazdy. A temu właśnie mają służyć naprawy w poziomie utrzymania p4 – podkreślił członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.   

 

Co w ramach napraw?

W  składach będą wymienione wszystkie uszkodzone elementy techniczne oraz związane z wyposażeniem wnętrz, m.in. fotele, szyby, układy hamulcowe. Pojazdy będą pokryte tzw. powłokami lakierniczymi „antygraffiti”. Sprężyny sprzęgów międzywagonowych i czołowych wymienione będą na elementy elastomerowe.  Nowe będą wszystkie amortyzatory oraz generatory SHP i CA. Prace mają zapewnić bezpieczeństwo eksploatacji pojazdów.

 

Jakie korzyści dla pasażerów?

– Zachowanie najwyższego poziomu świadczonych usług to dla Kolei Mazowieckich priorytet. Dzisiejsza umowa jest tego najlepszym przykładem. Kompleksowa naprawa pojazdów EN57 na poziomie p4 zagwarantuje pasażerom komfortowe i bezpieczne podróżowanie – podkreślił członek zarządu województwa mazowieckiego Rafał Rajkowski.

 

– Ostatnio sporo mówiliśmy na temat zakupu nowych pojazdów, co oczywiście nie koliduje z tym, że dbamy o starsze pojazdy i pasażerów, którzy nimi podróżują. Chcemy, by do czasu wymiany starszego taboru na nowy wszyscy nasi podróżni mogli korzystać z pociągów o możliwie wysokim standardzie, na jaki pozwala dany typ składów – dodał prezes zarządu Kolei Mazowieckich Robert Stępień.

 

– Koleje Mazowieckie to nasz długoletni partner, dla którego od lat świadczymy usługi napraw pojazdów oraz podzespołów rezerwy obiegowej. Cieszy nas, że ta współpraca stale się rozwija. Zapewniamy, że ten kontrakt, tak jak i poprzednie, wykonamy w wymaganym terminie, zachowując wysoką jakość usług – zaznaczył prezes zarządu, dyrektor generalny ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. Krzysztof Adamski.

 

ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. wykona naprawę P4 pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego w terminie nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy. Naprawę każdego z pozostałych ezt – w terminie nie dłuższym niż 40 dni kalendarzowych.

 

Koleje Mazowieckie – informacje o spółce

„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. powołano w 2004 r. Udziałowcami były wtedy – Samorząd Województwa Mazowieckiego (51 proc. udziałów) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49 proc. udziałów). Od 2008 r., po odkupieniu udziałów od „PKP Przewozy Regionalne”, jedynym właścicielem spółki jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Obecnie KM to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy w kraju i spółka z ponad 20 proc. udziałem w rynku przewozów pasażerskich. W 2017 r. z usług przewoźnika skorzystało ponad 62 mln osób. W ciągu doby spółka uruchamia około 800 pociągów.

Liczba wyświetleń: 450

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.