Aktualności

Muzyczne świętowanie

2018.12.03 08:45 , aktualizacja: 2018.12.04 15:50

Autor: Paulina Rybczyńska (Muzeum Romantyzmu), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

  • Dziewczynka gra na fortepianie Muzeum Romantyzmu w...
  • Jury konkursu wyłoniło 3...
  • Zdjęcie zbiorowe Uczestnicy konkursu, fot....

Wydarzenie pt. „Wolność Wygrywamy, na Steinweay’u sobie gramy” zostało zorganizowane w ramach obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości oraz 20-lecia Samorządu Województwa Mazowieckiego i było finansowane ze środków samorządu.


Otwarta formuła

Konkurs zachęca dzieci do aktywnego współtworzenia przestrzeni muzealnej. Najmłodszym udostępniono Salę Koncertową Oranżerii Muzeum Romantyzmu w Opinogórze oraz 100-letni fortepian koncertowy – taki, na jakim zwykł grać Ignacy Jan Paderewski.
Konkurs miał formułę otwartą, dzieci zgłaszane były przez opiekunów prawnych, (nie szkoły) i był dostępny zarówno dla uczniów państwowych szkół muzycznych, jak i prywatnych placówek edukacyjnych i dzieci uczących się w domu. Uczestnicy mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności na prawdziwej sali koncertowej, na której cyklicznie grają artyści z całej Polski.

 

Zwyciężczynie
Tematyką wspólną wszystkich występów była „romantyczna nuta” w utworze. Jury konkursu wyłoniło 3 zwycięzców w poszczególnych kategoriach wiekowych, a wszyscy pozostali uczestnicy otrzymali wyróżnienia oraz nagrody. W kategorii wiekowej od 6 do 9 lat zwyciężyła Zofia Śmigowska, w kategorii wiekowej 10–12 lat Natalia Rzeczkowska, a powyżej 13 lat – Zofia Dmochowska.

Konkurs uzyskał uznanie Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, którego przedstawiciele uczestniczyli w obradach jury. Zwieńczeniem wydarzenia był występ pianisty Wojciecha Świętońskiego z repertuarem Fryderyka Chopina.

Liczba wyświetleń: 252

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.