Aktualności

Trwa nabór do konkursu dla mazowieckich muzeów!

2019.03.18 11:30 , aktualizacja: 2019.03.18 15:53

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

statuetka konkursu, przedstawia kontury drzewa - wierzby, która jest charakterystycznym elementem mazowieckiego krajobrazu (fot. Muzeum...

Do 15 kwietnia br. mazowieckie muzea mają czas na zgłoszenie najciekawszych inicjatywych, wystaw, projektów czy koncertów w kolejnej edycji konkursu „Mazowieckie Zdarzenie Muzealne Wierzba”.

 

Dla kogo konkurs?

Inicjatywa jest skierowana do placówek muzealnych na całym Mazowszu. Nagradzane będą wszystkie muzealne przedsięwzięcia – projekty, wydawnictwa, wystawy w pięciu kategoriach: najciekawsza wystawa, najlepszy projekt edukacyjny, najciekawsze wydawnictwo muzealne, w kategorii otwartej, obejmującej koncerty, wydawnictwa nieposiadające ISBN, gry miejskie, projekty artystyczne bądź multimedialne, inscenizacje, imprezy plenerowe lub we wnętrzu placówki, a także kategorii pn. „NIEPODLEGŁA”, do której placówki muzealne mogą zgłaszać przedsięwzięcia realizowane w ramach obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

 

– Ten konkurs to doskonała okazja dla mazowieckich instytucji kultury, aby otrzymać prestiżowe wyróżnienia. W poprzedniej edycji rekordowo o zwycięstwo walczyły aż 94 wystawy, projekty i wydawnictwa. Wierzba cieszy się dużym powodzeniem, dlatego zachęcam wszystkich jeszcze niezdecydowanych do zgłaszania swoich przedsięwzięć. Na pewno są wśród nich perełki, które warto pokazać i nagrodzić – mówi wicemarszałek Wiesław Raboszuk.

 

Kto może się zgłosić?

O nagrodę będą mogły rywalizować wszystkie muzea, które mają swoją siedzibę na terenie Mazowsza. Prawo do zgłoszenia udziału w konkursie przysługuje organizatorom lub współorganizatorom zdarzeń muzealnych zorganizowanych nie tylko na Mazowszu, ale też poza granicami województwa lub Polski.

Jeden podmiot zgłasza tylko jedno zdarzenie muzealne w każdej kategorii. Dopuszcza się również zgłoszenie zdarzeń muzealnych organizowanych przez filie, oddziały lub inne podległe jednostki organizacyjne muzeów, które mają siedzibę na Mazowszu.

 

Jak zgłosić udział?

Aby wziąć udział w konkursie należy dostarczyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w terminie do 15 kwietnia br. osobiście, składając wniosek w Departamencie Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, lub listownie, wysyłając na adres: Departament Kultury, Promocji i Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa.

 

Więcej informacji oraz regulamin konkursu

Liczba wyświetleń: 293

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.