Aktualności
Turyści planowo wracają do kraju – 2100 osób już w Polsce
2019.09.30 15:25 , aktualizacja: 2019.10.01 15:51
Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska
Biuro podróży Neckermann Polska, 25 września, złożyło w urzędzie marszałkowskim oświadczenie o niewypłacalności. Marszałek województwa natychmiast wydał dyspozycję uruchomienia gwarancji ubezpieczeniowych biura. Do tej pory do kraju powróciło ponad 2100 klientów biura. Dziś wraca kolejna grupa ponad 200 turystów, a jutro kolejnych ponad 100 osób. Na razie nie było konieczności sprowadzania turystów przed czasem. Urząd sukcesywnie opłaca z gwarancji ubezpieczeniowej nieopłacone miejsca hotelowe.
W momencie złożenia przez biuro oświadczenia o niewypłacalności poza granicami kraju przebywało 3600 turystów. W sumie do kraju wróciło już ponad 2100 turystów. Były to powroty planowe. Dziś, również zgodnie z planem wróci ponad 200 osób, które wypoczywały w Grecji. Turyści powrócą do Katowic, Poznania i Warszawy (w sumie 3 loty czarterowe). Jutro również z Grecji wróci ponad 100 turystów. W weekend zgodnie z planem wróciło ponad 1000 turystów przebywających na wakacjach m.in. w Turcji, Egipcie, Hiszpanii, Grecji i we Włoszech.
Jak wynika z informacji przekazanych przez biuro, na sezon jesienno-zimowy sprzedanych zostało około 20 tys. wycieczek. Ci klienci biura podróży powinni kontaktować się bezpośrednio z ubezpieczycielem – firmą Allianz Partners.
Priorytetem dla urzędu marszałkowskiego jest zapewnienie turystom bezpiecznego pobytu i powrotu. Urząd marszałkowski jest w bieżącym kontakcie z ubezpieczycielem – firmą Allianz Partners. Gwarancja ubezpieczeniowa została już uruchomiona i urząd rozpoczął realizacje pierwszych płatności. Sytuacja turystów, którzy sygnalizowali problemy w hotelach na tę chwilę wydaje się być ustabilizowana. Urząd nawiązuje kontakty z hotelarzami uiszcza z gwarancji ubezpieczeniowej nieopłacone pobyty. Pojawiające się incydenty wypraszania turystów z hoteli zostały załagodzone wspólnie ze służbami konsularnymi. Jeśli nie zajdzie taka konieczność, turyści nie będą awaryjnie sprowadzani przed czasem do kraju.
W przypadku ogłoszenia niewypłacalności biura podróży zadania marszałka wynikają z nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Marszałek ma uprawnienia do wydania dyspozycji wypłaty zaliczki z zabezpieczenia finansowego niewypłacalnego biura. W przypadku, gdy środki z zabezpieczenia okażą się niewystarczające, ma uprawnienia do wydania dyspozycji wypłaty zaliczki z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Główna gwarancja Neckermann Polska opiewa na 25 mln zł.
Środki z gwarancji przeznaczone mogą być na pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej (np. opłata za hotel i wyżywienie do końca pobytu), pokrycie kosztów powrotu i prowadzenia działań związanych z organizacją powrotu do kraju turystów w przypadku, gdy organizator go nie zapewnił. Jest to również zabezpieczenie służące podróżnym, których imprezy nie zostaną zrealizowane lub częściowo zrealizowane (wcześniejszy powrót do kraju).
Urząd marszałkowski, na polecenie marszałka województwa Adama Struzika, powołał także specjalny zespół kryzysowy, który monitoruje sytuację, udziela informacji turystom i organizuje ich pobyt i powrót do kraju. W przypadku niepokojących informacji, prosimy klientów biura Neckermann Polska o kontakt telefoniczny z urzędem marszałkowskim – (22) 59 79 543, (22) 59 79 541, (22) 59 79 545.
Osoby przebywające poza granicami kraju mogą skontaktować się także z Centrum Operacyjnym pod czynnym całą dobę numerem telefonu: +48 22 522 29 00.
Dla osób, których wyjazd został odwołany dedykowany jest, czynny w dni powszednie w godzinach 8:00-16:00, numer telefonu: +48 22 563 11 00 oraz adres e-mail: .
Artykuły powiązane
Komunikat dla podróżnych, którzy zawarli umowy o imprezy turystyczne z Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o.
Turyści planowo wracają do kraju - dziś kolejnych 350 osób
Liczba wyświetleń: 286
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.