Aktualności

Zatańczyć kolorem. Wokół obrazów Zofii Stryjeńskiej

2019.10.03 09:50 , aktualizacja: 2019.10.10 10:03

Autor: Patrycja Suwara, MLIM w Szydłowcu, Wprowadzenie: Urszula Sabak-Gąska

  • Na pierwszym planie widać uczniów siedzących tyłem i wpatrzonych w wielki telebim z wyświetlaną prezentacją o artystce Na początku spotkania...
  • Dzieci stojąc w rzędzie pokazują swoje obrazki Zadaniem uczniów było...
  • Zdjęcie z góry, widać głowy dzieci pochylone nad rozłozonymi na podłodze kartkami Uczniowie otrzymali również...

To tytuł zajęć malarskich dla uczniów szkół podstawowych, które zorganizowało Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu.

 

W zajęciach uczestniczyły dwie 15-osobowe grupy uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II i Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana III Sobieskiego w Szydłowcu. Warsztaty poprowadziła nauczycielka plastyki – Iwona Farbiś.

 

Dlaczego „zatańczyć kolorem”?

Tytuł wydarzenia nie był przypadkowy. Nawiązywał do niezwykłej artystki – „księżniczki polskiego malarstwa”, popularnej w dwudziestoleciu międzywojennym – Zofii Stryjeńskiej, której obrazy w formie fotogramów prezentowane są obecnie w siedzibie Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu, ul. Kąpielowa 8, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.30–14.30.

 

Zadaniem uczniów było ukazanie swojej interpretacji twórczości Zofii Stryjeńskiej. By lepiej zrozumieć złożoną osobowość i twórczość artystki, na początku spotkania prelekcję wygłosiła Monika Sadura, starszy kustosz Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu. Uczniowie otrzymali również zadanie dodatkowe, stworzenie rebusa związanego z osobą słynnej plastyczki.

 

Ten dzień przyniósł uczniom wiele uśmiechu i nowych umiejętności. Mamy nadzieję, że warsztaty zachęciły uczestników do poszerzenia wiedzy na temat polskiej kultury i sztuki.

Liczba wyświetleń: 87

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.