Aktualności

Koleje Mazowieckie: rusza budowa zaplecza technicznego w Sochaczewie

2020.06.22 13:20 , aktualizacja: 2020.06.25 09:47

Autor: Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Koleje Mazowieckie, Wprowadzenie: Jerzy Lipka-Wołowski

Długi skład pociągu Kolei Mazowieckich widoczny jak stoi na peronie. 22 czerwca Koleje...
Pamiątkowe zdjęcie - stoi czterech uczestników spotkania. – Podpisana umowa jest...

22 czerwca Koleje Mazowieckie podpisały ze spółką Stadler Service Polska umowę na budowę zaplecza technicznego w Sochaczewie na terenie należącym do Kolei Mazowieckich. W nowoczesnym obiekcie o powierzchni ok. 2500 m2. Stadler będzie prowadził usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT zamówionych przez przewoźnika w ramach kontraktu ramowego zawartego w 2018 roku. Wartość inwestycji to 20 mln zł.

 

W ramach umowy wybudowana zostanie hala serwisowa o łącznej powierzchni 2500 m2 wyposażona w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, wraz z infrastrukturą torową, drogową oraz parkingiem. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na granicy miasta Sochaczew i gminy Sochaczew – „Czerwonka Parcel”. Nowy obiekt zostanie oddany do użytkowania na jesieni przyszłego roku. Zgodnie z umową w przypadku zapotrzebowania zaplecze będzie można rozbudować.

 

– Dziękuję za dobrą współpracę związaną z realizacją zamówienia na nowe pojazdy FLIRT. Pomimo trudnych okoliczności związanych z pandemią Covid-19, realizacja kontraktu na pierwsze pojazdy jest już w ostatniej fazie – obecnie trwają odbiory techniczne. Podpisana dzisiaj umowa jest dla nas, ale i dla naszych pasażerów gwarancją na niezakłóconą eksploatację nowych pojazdów. To kolejny ważny, wspólnie realizowany projekt, dzięki któremu poprawi się komfort i jakość podróży po Mazowszu – podkreślił Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

 

W nowo powstałym zapleczu technicznym Stadler będzie wykonywał usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT na poziomach od P1 do P3, jak również naprawy bieżące. Pojazdy FLIRT Stadlera eksploatowane w Polsce są znane z wysokiej jakości i bardzo dobrych wskaźników niezawodności i gotowości.

 

– Osiąganie takich rezultatów jest możliwe dzięki bogatemu doświadczeniu w utrzymaniu taboru. Bardzo się cieszę, że będziemy mieli do dyspozycji nowoczesne zaplecze techniczne, w którym będziemy mogli zadbać o to, by nowe pojazdy FLIRT Kolei Mazowieckich były bezpieczne, sprawne i dobrze służyły naszemu klientowi – powiedział Paweł Gręda, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.

 

– Zapewnienie utrzymania i serwisowania taboru, jest dla Spółki równie ważne, jak jego zakupy. Bez odpowiedniego zaplecza technicznego: hal przeglądowych wyposażonych w odpowiedni sprzęt, warsztatów, magazynów oraz infrastruktury torowej,  nie możemy myśleć o kompleksowej realizacji usług przewozowych. Podpisana umowa daje nam długoletnią gwarancję, że nasze pojazdy będą w dobrych rękach, dzięki czemu będziemy mogli oferować usługi na wysokim poziomie – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

 

 

Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. została powołana 29 lipca 2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51 proc. udziałów) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49 proc. udziałów). Od 2008 r., po odkupieniu udziałów od „PKP Przewozy Regionalne”, jej jedynym właścicielem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Obecnie Spółka to jeden z najnowocześniejszych regionalnych przewoźników kolejowych w kraju, z 18,5 proc. udziałem w rynku przewozów pasażerskich. W 2019 r. z usług Kolei Mazowieckich skorzystało ponad 62,1 mln osób. W ciągu doby przewoźnik uruchamia około 800 pociągów.

Liczba wyświetleń: 497

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.