Aktualności
„AL-ki” jadą na P4
2020.09.03 13:30 , aktualizacja: 2020.09.11 14:32
Autor: Donata Nowakowska rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o., Wprowadzenie: Jerzy Lipka-Wołowski
Naprawa okresowa (in. naprawa rewizyjna) to wykonanie prac obejmujących przegląd podzespołów i zespołów połączony z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawą lub wymianą elementów zużytych bądź uszkodzonych. Dla Kolei Mazowieckich wykona je ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.
Umowa z ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. opiewa na kwotę ponad 62 mln zł netto. Zgodnie z jej zapisami wykonawca zrealizuje naprawy do końca 2021 r.
Ze strony Kolei Mazowieckich umowę podpisali: Robert Stępień, prezes zarządu, oraz Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny; ze strony wykonawcy: Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny, oraz Jacek Bilski, członek zarządu, dyrektor produkcji.
- W ostatnim czasie o parku taborowym Kolei Mazowieckich mówi się przede wszystkim w kontekście nowych pojazdów FLIRT. Jednak nasza troska o flotę dotyczy także właściwego utrzymania starszych pojazdów, w tym m.in. ezt EN57 AL. Naprawy w poziomie utrzymania P4 dotyczą przede wszystkim wymiany wszystkich tych elementów, które w wyniku eksploatacji uległy zniszczeniu oraz zużyciu. Służą więc przede wszystkim zapewnieniu właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy – tłumaczy prezes Czesław Sulima.
Wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 odbywa się po przebyciu przez pojazd 500 tys. km lub co 5 lat. W przypadku ezt EN57 AL Kolei Mazowieckich jest to pierwsza tego typu naprawa po naprawie P5. W sumie na naprawy w poziomie utrzymania P4 pojedzie 39 ezt EN57 AL.
Liczba wyświetleń: 232
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.