Aktualności

Konkurs „Lekcje o Mazowszu” z ciekawymi wynikami

2021.05.07 10:40 , aktualizacja: 2021.05.19 11:49

Autor: Dominika Popielarska (KP), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

Trójka uczniów słucha nauczycielki, siedząc w szkolnych ławkach Znamy już laureatów...

 

W V edycji konkursu „Lekcje o Mazowszu” tematem przewodnim było Mazowsze w Europie. Przesłane scenariusze wykazują się różnorodnym podejściem pod względem wykorzystywanych metod oraz form pracy z uczniem. Na uwagę zasługuje fakt, że pojawiły się propozycje wykorzystujące nauczanie w systemie zdalnym. Proponowane przez autorów karty pracy i teksty źródłowe zachęcają do odkrywania atrakcji Mazowsza.

 

Zgromadzony materiał po raz kolejny posłuży jako doskonała pomoc dydaktyczna. Będzie on również inspiracją dla nauczycieli zajmujących się edukacją regionalną, ale również ciekawą lekturą dla tych, którzy interesują się naszym regionem.

 

Laureaci kategorii 7–9 lat

I nagroda:

  • „Z mazowieckiej łąki na europejskie salony – Józef Marian Chełmoński”, Izabela Bielińska i Beata Osial, Miejskie Przedszkole nr 2 w Sokołowie Podlaskim.

II nagroda: nie przyznano.

III nagroda ex aequo: 

  • „Rowerem przez Mazowsze”, Małgorzata Żebrowska, Szkoła Podstawowa nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce,
  • „Cudze chwalicie, swego nie znacie…” – Adrianna Brzezińska, Szkoła Podstawowa nr 20 im. Władysława Broniewskiego w Płocku.

Wyróżnienie:

  • „Na ludową nutę. Płock sercem Mazowsza i Europy”, Małgorzata Teresa Kowalak, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Staroźrebach,
  •  „Mazowszanka Express - pociągiem po mapie”, Magdalena Pychotka, Szkoła Podstawowa nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce.

 

Laureaci w kategorii 10–14 lat

I nagroda:

  • „Świat bez wojen” – wizjonerska koncepcja zjednoczonej Europy autorstwa Wojciecha Bogumiła Jastrzębowskiego”, Dariusz Weber, Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego w Warszawie.

II nagroda:

  • „Perły Mazowsza ocalone od zapomnienia – technologiczny escape room”, Paulina Wieczorek, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim.

III nagroda:

  • „Byliśmy sąsiadami – z wizytą u Olędrów”, Monika Rzepecka, Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Gąbinie.

Wyróżnienie:

  • „Aktywne Mazowsze – silna Europa. Inwestycyjne portrety Mazowsza”, Monika Jabłońska, Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kornela Makuszyńskiego nr 3 w Płocku,
  • „Nowsze Mazowsze, czyli sukcesy projektów unijnych”, Agnieszka Brodowska, Szkoła Podstawowa nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida w Warszawie.

 

Laureaci w kategorii 15–18 lat

I nagroda:

  • „Europejczycy z Mazowszem w sercu”, Anna Gajek i Ireneusz Gajek, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Krasnem.

II nagroda ex aequo:

  • „Mazowsze w Europie”, Agnieszka Sławińska, Prywatne Liceum Ogólnokształcące Sióstr Niepokalanek im. Matki Bożej Częstochowskiej w Szymanowie,
  • „Piękne jest nasze Mazowsze”, Beata Troć, Archiwum Państwowe w Siedlcach.

III nagroda: nie przyznano.

Wyróżnienie:

  • „I ❤ Kurpie”, Renata Dzierzgowska i Marta Sięda, III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Europejskiej w Ostrołęce.

Nagrodzone i wyróżnione scenariusze znajdą się w wydanej przez Samorząd Województwa Mazowieckiego publikacji, a ich autorzy otrzymają nagrody w wysokości 2,5 tys. zł za I miejsce, 1,5 tys. zł za II miejsce, 1 tys. zł za III miejsce oraz wyróżnienia po 500 zł.

 

Dodatkowo Komisja rekomenduje do publikacji kilka scenariuszy ze względu ciekawe rozwiązania metodyczne oraz istotne z punktu widzenia edukacji regionalnej treści. Są to następujące prace:

  • „Szkolne forum o potencjale Mazowsza i Europy” – Bożena Grabińska, Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Troszynie,
  • „Cyprian Kamil Norwid jako piewca mazowieckiej ziemi i obywatel Europy” – Karina Magdalena Gnatkowska i Marzanna Maria Siemienowska, Zespół Szkół nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Wyszkowie.

Scenariusze zostaną opublikowane pod warunkiem wyrażenia zgody przez autorów.

Liczba wyświetleń: 411

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.