Aktualności

Wystartowała budowa zaplecza technicznego Stadler-KM w Sochaczewie

2021.05.25 12:10 , aktualizacja: 2021.05.27 13:00

Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Urszula Sabak-Gąska

  • Uczestnicy spotkania stoją w rzędzie obok siebie. Przed sobą trzymają łopaty, a na głowach mają kaski robotnicze Przedstawiciele Samorządu...
  • Waldemar Kuliński stoi przed mikrofonem i przemawia. Za nim znajduje się pociąg kolei w barwach kolei mazowieckich - Od początku byłem...
  • Marszałek, na tle pociągu kolei mazowieckich, stoi i przemawia do mikrofonu. To ważna inwestycja nie...
  • Mężczyzna w garniturze stoi na niskim podeście, przed którym jest ustawiony mikrofon. W tle jest pociąg kolei mazowieckich - Inwestycja ta pokazuje,...
  • Mężczyzna w eleganckiej kurtce przemawia do mikrofonu. W rękach, ugiętych w łokciach trzyma folder, w tle widać pociąg kolei mazowieckich. - Inwestycja ta przysłuży...
  • Mężczyzna z brodą i w garniturze przemawia do mikrofonu. W tle widać pociąg KM - Obiekt, który tu...
  • Wizulaizacja przyszłego budynku zaplecza technicznego Budowa zaplecza...
  • Wnętrze hali, w której znajdują się pociągi poddawane przeglądom. Po prawej i lewej stronie są długie pociągi kolei mazowieckich Kwestia zapewnienia...

Spółka Stadler Service Polska rozpoczyna budowę zaplecza technicznego do obsługi pojazdów Kolei Mazowieckich. Dziś przedstawiciele Samorządu Województwa Mazowieckiego, władze Sochaczewa, przedstawiciele KM i Stadlera dokonali symbolicznego wbicia łopat. Koszt inwestycji to ponad 20 mln zł. Obiekt ma zostać oddany do użytkowania w pierwszym kwartale 2022 r. Pracę znaleźć tu może 30 osób.

 

Budowa zaplecza technicznego Stadler-KM w Sochaczewie to kolejna inwestycja Stadlera w Polsce i jednocześnie efekt dobrej współpracy z władzami regionu oraz KM, zapoczątkowanej w 2006 r. uzyskaniem zamówienia na 10 pojazdów typu FLIRT dla Mazowsza.

– Przyznam, że od początku byłem orędownikiem tej lokalizacji i cieszę się, że udało mi się przekonać do niej wszystkich partnerów. To miejsce z dużym potencjałem, który warto wykorzystać dla dobra regionu – podkreśla Waldemar Kuliński, przewodniczący rady nadzorczej KM.

Inwestycja jest zlokalizowana na terenie istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na granicy miasta Sochaczew i gminy Sochaczew – „Czerwonka Parcel”.

– To ważna inwestycja nie tylko dla Kolei Mazowieckich, które zyskają nowoczesne zaplecze techniczne, ale i dla Sochaczewa, bo jest to szansa na nowe miejsca pracy. Rozwój naszej spółki kolejowej zawsze był dla nas priorytetem i nie szczędzimy na to środków. Chcemy jednak, aby jej odziaływanie na region było jak największe. Gratuluję Stadlerowi i KM tej decyzji i dobrej współpracy – podkreślił marszałek Adam Struzik.

Umowę na budowę zaplecza zawarto w czerwcu 2020 r. Zgodnie z jej zapisami, na terenie należącym do Kolei Mazowieckich spółka Stadler Service Polska wybuduje nowoczesny obiekt, w którym będzie serwisowała nowe pojazdy FLIRT trzeciej generacji, zamówione przez przewoźnika w ramach rekordowego kontraktu z 2018 r. Wartość inwestycji to ponad 20 mln zł.

 

Jak zauważa wicemarszałek Wiesław Raboszuk ta inwestycja to doskonały przykład współpracy pomiędzy samorządową spółką KM a Stadlerem.

– Zaplecze techniczne w Sochaczewie to, kolejna po zakładzie Stadler Polska w Siedlcach, inwestycja spółki na terenie naszego województwa. Życzę jak najszybszej realizacji.

Nowoczesna hala o łącznej powierzchni 2500 m2 zostanie wyposażona w tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, infrastrukturę torową i drogową oraz parking.

– Inwestycja ta to ogromny impuls rozwojowy dla województwa. Sochaczew jest swoistym zagłębiem transportowym, stąd lokalizacja tego zaplecza znajduje się w bardzo dobrym punkcie – niedaleko jest autostrada, dobre połączenia drogowe i kolejowe. To pokazuje, że inwestycja ta przysłuży się równomiernemu rozwojowi Mazowsza – podkreślał Mirosław Adam Orliński, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego .

– Jako mieszkaniec ziemi sochaczewskiej mam świadomość, że dzisiejsza uroczystość – otwarcie inwestycji - da impuls do rozwoju regionu. Czas pandemii pod względem ekonomicznym był jednym z najtrudniejszych gospodarczo okresów w historii III RP. Inwestycja ta pokazuje, że Samorząd Województwa Mazowieckiego, mimo tych trudności ekonomicznych, nie zrezygnował z projektów kluczowych dla Mazowsza – podkreślał Marcin Podsędek, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego.

 

Plany zakładają, że nowy obiekt zostanie oddany do użytkowania w I kwartale 2022 r.

– Obiekt, który tu powstanie, będzie przede wszystkim gwarancją najwyższej jakości utrzymania naszych nowoczesnych pojazdów FLIRT. To także kolejny etap dobrej współpracy Kolei Mazowieckich ze Stadlerem oraz dowód na to, że kwestia zapewnienia solidnego zaplecza technicznego dla pojazdów eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie jest istotnym elementem naszej polityki taborowej – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu KM.

Czesław Sulima członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM zwraca też uwagę, że rozpoczęta inwestycja może być początkiem szerszej współpracy w tym miejscu.

– Liczę, że inwestycja Stadlera w Sochaczewie dla utrzymania pojazdów kolejowych FLIRT trzeciej generacji będzie swoistym zaczynem do większego projektu na tym terenie, przeznaczonego do napraw i utrzymania całego, pozostałego taboru KM – dodaje.

Warto podkreślić, że zaplecze techniczne w Sochaczewie jest kolejną inwestycją Stadlera na Mazowszu i w Polsce. W 2006 r., po otrzymaniu pierwszego zlecenia z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska), otwarto zakład Stadler Polska w Siedlcach. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. Systematyczna rozbudowa i zwiększanie mocy produkcyjnych sprawiły, że zakład zatrudniający dziś ponad 1200 pracowników, stał się jednym z największych i najatrakcyjniejszych pracodawców w Siedlcach i jednym z głównych producentów pojazdów szynowych w Polsce. Spółka dostarcza pociągi, tramwaje i wagony metra do najbardziej wymagających klientów lokalnych i zagranicznych. Stadler posiada także zakład w Środzie Wielkopolskiej specjalizujący się w produkcji stalowych pudeł tramwajów, a także dwie placówki serwisowe w Łodzi, świadczące usługi utrzymania flot należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity.

– Współpraca Stadlera z władzami regionu Mazowsza oraz z KM trwa od 2006 r. i układa się bardzo dobrze. Ukoronowaniem wieloletniego partnerstwa jest wspólna inwestycja w Sochaczewie. Bardzo dziękuję władzom samorządowym Mazowsza oraz KM za owocną współpracę przez te wszystkie lata. Dzięki temu nasza firma może rozwijać się w Polsce, tworząc wartość dodaną dla regionu i branży – powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska.

W nowym zapleczu technicznym Stadler będzie realizował usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT na poziomach obsługi aż do napraw rewizyjnych. Będą tu również prowadzone wszelkie bieżące naprawy.

 

Paweł Gręda, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska podkreśla, że jakość dla Stadlera zawsze była i jest priorytetem. Pojazdy FLIRT eksploatowane w Polsce i serwisowane przez producenta są znane z wysokiej jakości i bardzo dobrych wskaźników niezawodności i gotowości.

– Od lat współpracujemy z Kolejami Mazowieckimi – prowadzimy utrzymanie pojazdów FLIRT dostarczonych w ramach zamówienia z 2006, jak i najnowszych FLIRT-ów trzeciej generacji. Cieszymy się, że będziemy mieli do dyspozycji ten nowoczesny obiekt. Mamy nadzieję na dalszy rozwój i zacieśnianie naszej współpracy – dodaje.

 

O spółce “Koleje Mazowieckie – KM”

„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.  została powołana 29 lipca 2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51 proc. udziałów) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49 proc. udziałów). Od 2008 r., po odkupieniu udziałów od „PKP Przewozy Regionalne”, jedynym właścicielem spółki jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Spółka KM świadczy usługi pasażerskiego transportu kolejowego na  terenie Mazowsza. Obecnie zajmuje drugie miejsce pod względem liczby przewożonych podróżnych. W ciągu doby spółka uruchamia około 800 pociągów. W parku taborowym spółki znajduje się 305 sztuk pojazdów, z czego blisko 45 proc. to pojazdy nowo zakupione.

 

O firmie Stadler

Stadler, dostawca systemowych rozwiązań w zakresie budowy pojazdów szynowych, produkuje pociągi ponad 75 lat. Posiada siedzibę we wschodniej Szwajcarii i zatrudnia ponad 12 300 pracowników w licznych zakładach produkcyjnych i biurach inżynieryjnych oraz 40 placówkach serwisowych. Posiada szeroką gamę produktów w segmentach pojazdów ruchu miejskiego i kolejowego: tramwajów, pociągów metra, pociągów regionalnych, podmiejskich, międzymiastowych oraz dalekobieżnych. Produkuje również wagony pasażerskie, a także lokomotywy liniowe i manewrowe – między innymi najmocniejszą elektryczno-spalinową lokomotywę w Europie. Stadler pozostaje światowym liderem w produkcji pojazdów szynowych z napędem zębatym.

 

Liczba wyświetleń: 381

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.