Informacje prasowe
Pierwsze dwa FLIRTY gotowe!
2008.06.02 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: JakubWojna
W dniu 31 maja na Dworcu Warszawa Wschodnia odbyła się uroczystość przekazania Kolejom Mazowieckim pierwszych dwóch pociągów typu FLIRT. Pojazdy zostały wyprodukowane w siedleckim zakładzie firmy Stadler. Na zakup pojazdów (w sumie 10 szt.) Samorząd Województwa Mazowieckiego przeznaczył 222 mln zł (brutto).
W połowie 2006 roku Samorząd Województwa Mazowieckiego zamówił dziesięć czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych typu FLIRT. Już w czerwcu dwa pierwsze pociągi zaczną kursować po mazowieckich szlakach. Wyjadą one m.in. na niedawno zmodernizowaną linię z Warszawy do Siedlec.
– Rok 2008 można uznać za rok inwestycji taborowych. Na tory zaczną sukcesywnie trafiać nowe pociągi, które zdecydowanie poprawią ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Mam nadzieję, że pasażerowie zauważą te zmiany. Jednak to nie koniec zakupów. Już we wrześniu, na tory wyjadą piętrowe wagony do składów „push-pull”, a dzięki wsparciu unijnemu w ramach RPO WM, planujemy zakup kolejnych 20 sztuk czteroczłonowych, nowoczesnych EZT-ów – podkreśla Marszałek Województwa Mazowieckiego, Adam Struzik.
Wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach niskopodłogowe pociągi typu FLIRT, reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. FLIRT to w języku niemieckim skrót od: Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug, czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny.
– Koleje Mazowieckie chcą być przewoźnikiem na miarę XXI wieku – nowoczesnym, bezpiecznym i atrakcyjnym dla obecnych, jak i dla potencjalnych klientów. Przekazanie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego nowych składów typu FLIRT to kolejny etap realizacji tego celu – powiedziała Halina Sekita, Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Elektryczny Zespół Trakcyjny typu FLIRT mierzy 74 m długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 miejsca stojące. Wagony środkowe zostały wyposażone w pomieszczenia wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. Znajdują się w nich również stanowiska dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toaleta w każdym pojeździe została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Jest nam niezmiernie miło przekazać pierwsze dwa pojazdy typu FLIRT, które w ciągu najbliższych paru dni będzie można zobaczyć na szynach w województwie mazowieckim – powiedział Peter Spuhler, Prezes i właściciel Stadler Rail AG. – Udowodniliśmy, że firma Stadler jest w stanie sprostać nawet napiętym harmonogramom, dostarczając zamówiony tabor w terminie. Cieszymy się, że już za kilka dni polscy pasażerowie będą mogli podróżować w komfortowych warunkach wyprodukowanymi przez Stadler pociągami – dodał Peter Spuhler.
Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, który miał miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 404 pojazdy tego typu do 9 krajów. Firma otrzymała 27 pojedynczych zamówień od 20 klientów. Mazowsze i Śląsk jako pierwsze województwa w Polsce zamówiły pojazdy FLIRT firmy Stadler. Pociągi tego typu obsługują już połączenia w Szwajcarii, w Niemczech, we Włoszech oraz na Węgrzech.
W połowie 2006 roku Samorząd Województwa Mazowieckiego zamówił dziesięć czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych typu FLIRT. Już w czerwcu dwa pierwsze pociągi zaczną kursować po mazowieckich szlakach. Wyjadą one m.in. na niedawno zmodernizowaną linię z Warszawy do Siedlec.
– Rok 2008 można uznać za rok inwestycji taborowych. Na tory zaczną sukcesywnie trafiać nowe pociągi, które zdecydowanie poprawią ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Mam nadzieję, że pasażerowie zauważą te zmiany. Jednak to nie koniec zakupów. Już we wrześniu, na tory wyjadą piętrowe wagony do składów „push-pull”, a dzięki wsparciu unijnemu w ramach RPO WM, planujemy zakup kolejnych 20 sztuk czteroczłonowych, nowoczesnych EZT-ów – podkreśla Marszałek Województwa Mazowieckiego, Adam Struzik.
Wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach niskopodłogowe pociągi typu FLIRT, reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. FLIRT to w języku niemieckim skrót od: Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug, czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny.
– Koleje Mazowieckie chcą być przewoźnikiem na miarę XXI wieku – nowoczesnym, bezpiecznym i atrakcyjnym dla obecnych, jak i dla potencjalnych klientów. Przekazanie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego nowych składów typu FLIRT to kolejny etap realizacji tego celu – powiedziała Halina Sekita, Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Elektryczny Zespół Trakcyjny typu FLIRT mierzy 74 m długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 miejsca stojące. Wagony środkowe zostały wyposażone w pomieszczenia wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. Znajdują się w nich również stanowiska dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toaleta w każdym pojeździe została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Jest nam niezmiernie miło przekazać pierwsze dwa pojazdy typu FLIRT, które w ciągu najbliższych paru dni będzie można zobaczyć na szynach w województwie mazowieckim – powiedział Peter Spuhler, Prezes i właściciel Stadler Rail AG. – Udowodniliśmy, że firma Stadler jest w stanie sprostać nawet napiętym harmonogramom, dostarczając zamówiony tabor w terminie. Cieszymy się, że już za kilka dni polscy pasażerowie będą mogli podróżować w komfortowych warunkach wyprodukowanymi przez Stadler pociągami – dodał Peter Spuhler.
Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, który miał miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 404 pojazdy tego typu do 9 krajów. Firma otrzymała 27 pojedynczych zamówień od 20 klientów. Mazowsze i Śląsk jako pierwsze województwa w Polsce zamówiły pojazdy FLIRT firmy Stadler. Pociągi tego typu obsługują już połączenia w Szwajcarii, w Niemczech, we Włoszech oraz na Węgrzech.
Pliki do pobrania
Rozmiar: 351 kB, Liczba pobrań: 628, Dokument programu Microsoft Word
Liczba wyświetleń: 290
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.