Informacje prasowe

Informacja prasowa - UPADEK BIURA PODRÓŻY ALFA STAR – ponad 960 osób już w Polsce (stan na godz. 12.00)

2015.09.01 13:30 , aktualizacja: 2015.09.02 14:57

Autor: , Wprowadzenie: Anna Groszyk-Książak

UPADEK BIURA PODRÓŻY ALFA STAR – ponad 960 osób już w Polsce (stan na godz. 12.00)

 

Urząd marszałkowski województwa mazowieckiego sprowadził już do kraju 963 turystów biura Alfa Star. Dziś wróci kolejnych 168 osób. Z Egiptu z Sharm el-Sheikh wróci 99 osób, a z Hiszpanii – 4. Do kraju planowo wróci także 64 turystów wypoczywających na Korfu i 1 osoba z Gran Canarii. Niestety niepewna jest ciągle sytuacja pozostałych turystów w Egipcie. Dlatego urząd rozpoczął organizację powrotu ich do kraju. Natomiast 24 turystów z Rodos do kraju powróci jutro.

 

W sobotę, 29 sierpnia br. w godzinach popołudniowych biuro podróży Alfa Star S.A. poinformowało urząd marszałkowski mailowo o utracie płynności finansowej i zaprzestaniu realizowania oraz dalszej sprzedaży oferty turystycznej. Ponieważ biuro podróży zarejestrowane jest na terenie Mazowsza, pomocy turystom udzieli urząd marszałkowski województwa mazowieckiego. W momencie upadku biura poza granicami kraju przebywało ok. 1600 osób. Urząd marszałkowski jest w stałym kontakcie z Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz służbami konsularnymi i ubezpieczycielem.

 

Dopiero w niedzielę udało się nawiązać kontakt z prezesem biura i uzyskać od niego podstawowe informacje dotyczące opłacenia poszczególnych hoteli, pełną listę klientów oraz informacje o klientach, którzy wykupili wycieczki, ale nie zdążyli na nie wyjechać.

 

Z uzyskanych do tej pory przez urząd informacji wynika, że klienci biura podróży Alfa Star S.A. przebywali w: Turcji (299 osób), Bułgarii (334 osoby), na Teneryfie (33 osoby), w Maroko (21 osób), w Portugalii (23 osoby), w Hiszpanii (98 osób), w Tunezji (8 osób), na Sycylii (40 osób), na Kos (73 osoby), na  Gran Canarii (1 osoba), na Krecie (91 osób), na Korfu (64 osoby), na Rodos (50 osób), na Zakynthos (7 osób) i w Egipcie (364 osoby). Turyści mają wracać do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Poznania.

 

Informacja o zaprzestaniu działalności została przez Alfa Star S.A. przekazana mailowo. Mimo braku oficjalnych dokumentów, urząd marszałkowski województwa mazowieckiego we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i służbami dyplomatycznymi rozpoczął starania o ustalenie miejsc pobytu turystów biura i zapewnienie im powrotu do kraju. Na stronie MSZ turyści mogą znaleźć telefony komórkowe do konsulów z kraju, w którym przebywają.

 

Alfa Star posiada trzy gwarancie ubezpieczeniowe wystawione przez Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce. Pierwsza na kwotę 24,6 mln zł obejmuje okres od 17 września 2013 r. do 16 września 2014 r., druga na kwotę 19,4 mln zł obejmuje okres od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r., a trzecia na kwotę 20 mln zł – od 17 stycznia 2015 r.

 

Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące ubiegania się o roszczenia dla osób, które nie wyleciały, a także formularze potrzebne do składania roszczeń dostępne są na stronie internetowej: www.mazovia.pl.

 

Klienci biura, którzy jeszcze nie skontaktowali się z konsulatami mogą uzyskać informacje pod numerem telefonów dyżurnych:

 

  • Bułgaria – Sofia tel. +359 884 688 510,

  • Grecja – Ateny tel. +30 69 36 55 46 29,

  • Egipt – Kair tel. +20 100 54855 00,

  • Hiszpania – Barcelona tel.  +34 60 7735 740,

  • Turcja – Stambuł tel. +90 5304 6918 81,

  • Turcja – Ankara tel. + 90 5304691261,

  • Maroko – Rabat tel. +21 2672419933,

  • Włochy – Rzym tel. +39 335 599 5212,

  • Tunezja – Tunis tel. + 216 98362547,

  • Portugalia – Lizbona tel. +35 1913254442.

     

    Klienci mogą również uzyskać informacje w urzędzie marszałkowskim (22) 59 79 544; (22) 59 79 543; (22) 59 79 540. Uruchomiony został także specjalny adres mailowy: .

     

Urząd marszałkowski jest zobowiązany na mocy ustawy o usługach turystycznych do zapewnienia turystom powrotu do kraju. Samorząd Województwa Mazowieckiego nie ponosi żadnej odpowiedzialności materialnej za zobowiązania Alfa Star S.A. Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały będą wypłacane do kwoty gwarancji ubezpieczeniowych.

 

 

PLANOWANE DZIAŁANIA – STAN NA GODZ. 12.00

UWAGA! Informacje przedstawione w tabelce mogą ulec zmianie.

 

Destynacje (miejsca pobytu turystów)

Planowane działania

BUŁGARIA (334 osoby)

324 osoby już wróciły (31 sierpnia), a 10 osób zostało na miejscu we własnym zakresie

TURCJA (299 osób)

296 osób już wróciło, a 3 osoby zostały na miejscu we własnym zakresie

HISZPANIA (98 osób)

81 osób już wróciło, 4 osoby wrócą 1 września, a kolejnych 13 osób (5 i 12 września), powroty planowe

GRAN CANARIA (1 osoba)

Wraca zgodnie z planem 1 września

TENERYFA (33 osoby)

Powroty planowe – 3 września wróci 27 osób, a 10 września 6 osób

SYCYLIA CTA (40 osób)

Powróciły do kraju

KOS KGS (73 osoby)

Powróciły do kraju

KRETA HER (91 osób)

86 osób już wróciło, a 3 osoby wrócą – 6 września (1 os.) i 7 września (2 os.)

KORFU CFU (64 osoby)

Wracają planowo 1 września

ZAKYNTHOS (7 osób)

Wracają planowo 4 września

RODOS (50 osób)

24 osoby wylatują z Rodos dzisiaj przed północą – lot do Ostrawy (przylot 2 września o godz. 1.30), a z Ostrawy autokarem do Katowic (15 os.) i Warszawy (9 os.)

26 osób zgodnie z planem wróci 5 września (22 osoby) oraz 12 września (4 osoby)

EGIPT (364 osoby)

40 osób już wróciło, 1 września wraca zgodnie z planem 99 osób z Sharm el Sheikh,

pozostałe 225 osób jesteśmy w trakcie ustalania

TUNEZJA (8 osób)

Wracają zgodnie z planem 3 września

PORTUGALIA (23 osoby)

Wróciły do kraju zgodnie z planem

MAROKO (21 osób)

Wracają zgodnie z planem 4 września

 

 

Marta Milewska

Rzeczniczka Prasowa

Urząd Marszałkowski

Województwa Mazowieckiego

tel.: +48 (22) 59 07 602, 510 591 974

mail: rzecznik@mazovia.pl

 

Pliki do pobrania

Rozmiar: 63 kB, Liczba pobrań: 259, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 888

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.