Informacje prasowe
Informacja prasowa: Marszałkowie za modernizacją linii kolejowej Warszawa – Kraków
2005.06.16 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: Administrator
15 czerwca br. członkowie zarządów trzech województw, Marszałek Województwa Mazowieckiego – Adam Struzik, Członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego – Tadeusz Jóźwik oraz Członek Zarządu Województwa Małopolskiego – Jan Bereza, podpisali porozumienie w sprawie współdziałania na rzecz modernizacji linii kolejowej Nr 8 Warszawa – Kielce – Kraków. Modernizacja linii przyczyni się do odciążenie drogi krajowej nr 7 i przejęcia części podróżnych korzystających z transportu samochodowego oraz do skrócenia podróży z Warszawy do Krakowa.
- Podpisane porozumienie przyczyni się do rozwoju aktywizacji gospodarczej południowego Mazowsza oraz współpracy międzyregionalnej - powiedział marszałek Adam Struzik.
Marszałkowie zobowiązali się do podjęcia działań, aby zapisy o konieczności przebudowy linii kolejowej Warszawa – Kraków umieścić w strategiach rozwoju województw, w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013 oraz Sektorowym Programie Operacyjnym Transport. Pozwoli to ubiegać się o dofinansowanie przedsięwzięcia z funduszy unijnych. Szacuje się, że przebudowa trasy będzie kosztowała ok. 1,2 mld zł. Po modernizacji pociągi, poruszające się na tej linii, będą mogły osiągnąć prędkość 160 km na godzinę, a podróż z Radomia do Warszawy będzie trwać 50 minut.
- W pierwszej kolejności w planach mamy budowę drugiego, 46 kilometrowego toru, na odcinku Warka – Radom. Ta linia należy do najbardziej obciążonych ciągów komunikacyjnych na terenie województwa mazowieckiego. Dzięki temu poprawie ulegnie bezpieczeństwo podróżnych, rozkład jazdy zostanie dopasowany do potrzeb mieszkańców naszego regionu oraz skróci się czas podróży z Radomia do stolicy - zadeklarował marszałek Adam Struzik.
Samorząd Województwa Mazowieckiego planuje również skierować na zmodernizowaną linię kilka nowoczesnych pociągów, które zostaną zakupione na potrzeby spółki „Koleje Mazowieckie – KM”, w ciągu najbliższych dwóch lat.
- Podpisane porozumienie przyczyni się do rozwoju aktywizacji gospodarczej południowego Mazowsza oraz współpracy międzyregionalnej - powiedział marszałek Adam Struzik.
Marszałkowie zobowiązali się do podjęcia działań, aby zapisy o konieczności przebudowy linii kolejowej Warszawa – Kraków umieścić w strategiach rozwoju województw, w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013 oraz Sektorowym Programie Operacyjnym Transport. Pozwoli to ubiegać się o dofinansowanie przedsięwzięcia z funduszy unijnych. Szacuje się, że przebudowa trasy będzie kosztowała ok. 1,2 mld zł. Po modernizacji pociągi, poruszające się na tej linii, będą mogły osiągnąć prędkość 160 km na godzinę, a podróż z Radomia do Warszawy będzie trwać 50 minut.
- W pierwszej kolejności w planach mamy budowę drugiego, 46 kilometrowego toru, na odcinku Warka – Radom. Ta linia należy do najbardziej obciążonych ciągów komunikacyjnych na terenie województwa mazowieckiego. Dzięki temu poprawie ulegnie bezpieczeństwo podróżnych, rozkład jazdy zostanie dopasowany do potrzeb mieszkańców naszego regionu oraz skróci się czas podróży z Radomia do stolicy - zadeklarował marszałek Adam Struzik.
Samorząd Województwa Mazowieckiego planuje również skierować na zmodernizowaną linię kilka nowoczesnych pociągów, które zostaną zakupione na potrzeby spółki „Koleje Mazowieckie – KM”, w ciągu najbliższych dwóch lat.
Biuro Prasowo-Wydawnicze
Liczba wyświetleń: 447
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.