Zaproszenia

Zaproszenie - Otwarcie mostu łączącego dwa województwa

2015.11.13 12:25

Autor: , Wprowadzenie: Martyna Gadecka

temat                          

otwarcie mostu na Wiśle w Kamieniu (woj. lubelskie)

 

miejsce                       

most na granicy województw

 

czas                           

14 listopada 2015 r. (sobota), godz. 12.00

 

 

Zakończyła się budowa mostu w gminie Solec oraz zjazdu po stronie mazowieckiej. To jeden z elementów kompleksowej przebudowy drogi wojewódzkiej 747 Iłża – Konopnica. Realizacja inwestycji była możliwa dzięki współpracy między województwami mazowieckim i lubelskim. Jutro oficjalne otwarcie inwestycji.

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 747 Iłża (woj. mazowieckie) – Konopnica (woj. lubelskie) wraz z budową mostu przez Wisłę to inwestycja, która ma służyć aż czterem regionom – mazowieckiemu, lubelskiemu, świętokrzyskiemu i łódzkiemu. Zakończył się już I etap przebudowy drogi zjazdowej – nr 747 z mostu po stronie mazowieckiej oraz budowa mostu na Wiśle w gm. Solec.

 

6 sierpnia 2007 r. pomiędzy województwem lubelskim a mazowieckim zostało zawarte porozumienie w sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej 747 na odcinku od Iłży do Konopnicy wraz z budową mostu przez Wisłę. W ramach porozumienia Mazowsze zobowiązało się do budowy drogi na odcinku 40 km od mostu w Kolonii Nadwiślańskiej do Iłży (skrzyżowanie z drogą krajową nr 9). Szacowany koszt całej  inwestycji to ok. 350 mln zł. Województwo lubelskie zobowiązało się natomiast do budowy mostu przez Wisłę oraz budowy drogi na odcinku 46 km od mostu do Konopnicy (skrzyżowanie z drogą krajową nr 19).

 

 

Stan prac po stronie Mazowsza

 

Zakończył się I etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 747 – od mostu na Wiśle na terenie gminy Solec do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 754. Jest to odcinek o długości ponad 1,7 km. Koszt przebudowy tego fragmentu to ponad 12,9 mln zł. Środki na ten cel w całości pochodziły z budżetu samorządu województwa mazowieckiego.

 

Zakres robót objął m.in. budowę nowego mostu na rzece Struga. W miejscu istniejącego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 754 zaprojektowano rondo o średnicy 43 m. Na wlocie północnym wprowadzono przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów. Na wlocie zachodnim wprowadzono przejście dla pieszych z rezerwą terenu na przejazd rowerowy. W związku z wprowadzeniem nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 747 istniejący przebieg drogi wojewódzkiej nr 754 został odgięty na północ i poprowadzony nowym śladem. Za rondem, droga wojewódzka przebiega po nasypie istniejącej drogi, włączając się w rozwiązania projektowe mostu na Wiśle. Zaprojektowano również ścieżkę rowerową o szerokości 2 m i chodnik o szerokości 1,5 m.

 

II etapem inwestycji będzie budowa ponad 8 km drogi po nowym śladzie od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 754 do drogi krajowej nr 79 na terenie gminy Lipsko wraz z obwodnicą Lipska. Realizacja tego etapu rozpocznie się w przyszłym roku. II etap zostanie sfinansowany ze środków RPO WM na lata 2014-2020. Szacunkowa wartość inwestycji to 105 mln zł. Budowa tego odcinka powinna zostać zakończona do końca 2017 r.

 

Obecnie ogłoszony został również przetarg na wykonanie dokumentacji na III etap inwestycji budowy drogi 747 od Lipska do Iłży (30 km) finansowanej ze środków RPO WM na lata 2014-2020. Szacunkowy koszt realizacji III etapu to 225 mln zł.

 

 

 

Zapraszamy,

 

 

 

Biuro Prasowe
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974
e-mail rzecznik@mazovia.pl

Pliki do pobrania

Rozmiar: 63 kB, Liczba pobrań: 213, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 91

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.