Mazowiecki Instrument Wsparcia Infrastruktury Sportowej MAZOWSZE 2020
Mazowiecki Instrument Wsparcia Infrastruktury Sportowej MAZOWSZE 2020 – rozstrzygnięcie
2020.06.24 09:30 , aktualizacja: 2020.06.24 09:58
Autor: Piotr Kurp (BS), Wprowadzenie: Jerzy Lipka-Wołowski
Sejmik Województwa Mazowieckiego 23 czerwca 2020 r. podjął uchwałę w sprawie udzielenia przez województwo mazowieckie pomocy finansowej na realizację zadań w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Infrastruktury Sportowej MAZOWSZE 2020”.
Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Infrastruktury Sportowej MAZOWSZE 2020” (MIWIS MAZOWSZE 2020), przyznał gminom i powiatom z terenu Mazowsza pomoc finansową na realizację zadań inwestycyjnych polegających na budowie nowej infrastruktury sportowej oraz zadań bieżących polegających na modernizacji i remoncie obiektów sportowych już istniejących. Wsparcie uzyskało 114 jednostek samorządu terytorialnego, a łączna kwota udzielonej pomocy finansowej to 10 mln 70 tys. zł.
Lista Beneficjentów programu „MIWIS MAZOWSZE 2020” stanowi załącznik do komunikatu.
Ważne informacje:
- Pomoc finansowa przyznana w ramach „MIWIS MAZOWSZE 2020” stanowić będzie dofinansowanie zadania zgłoszonego przez Beneficjenta w złożonym wniosku pod warunkiem, że wydatki poniesione przez Beneficjenta na jego realizację zostaną uznane za koszty kwalifikowalne,
- Za kwalifikowalne uznaje się tylko takie wydatki, które są bezpośrednio związane
z wnioskowanym zadaniem, a konieczność ich poniesienia jest niezbędna do jego realizacji, - Pomoc finansowa zostanie przekazana na wskazany przez Beneficjenta wyodrębniony rachunek bankowy w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy – zgodnie z umową, posiadanie wyodrębnionego rachunku bankowego na potrzeby realizacji zgłoszonego zadania jest obowiązkiem Beneficjenta, co będzie weryfikowane podczas analizy sprawozdania końcowego,
- Koszty uznawane będą za kwalifikowalne tylko wtedy, gdy będą poniesione nie wcześniej niż po dacie podpisania Umowy o udzieleniu pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Infrastruktury Sportowej MAZOWSZE 2020”,
- Podatek VAT związany z realizacją zadania w ramach „MIWIS MAZOWSZE 2020” jest kosztem kwalifikowalnym pod warunkiem, że nie budzi żadnych wątpliwości prawnych i nie jest możliwy do odzyskania niezależnie od formy realizacji zadania. Koszty kwalifikowalne liczy się jako wartość brutto w przypadku, gdy Beneficjent nie ma prawnej możliwości odzyskania podatku VAT. Jeżeli Beneficjent w ramach realizacji Zadania posiada prawną możliwość odzyskania podatku VAT, to w takiej sytuacji całkowitą wartość kosztów kwalifikowalnych liczy się jako wartość netto wydatku poniesionego przez Beneficjenta.
Wytyczne dotyczące podpisywania Umów o udzieleniu pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „MIWIS MAZOWSZE 2020”:
W celu przygotowania Umowy o udzieleniu pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego, prosimy o niezwłoczne przekazanie następujących dokumentów i informacji:
- Wskazanie z imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji osób, które będą uprawnione do podpisania umowy w imieniu Beneficjenta (proszę nie wskazywać imienia i nazwiska Skarbnika Beneficjenta chyba że, Statut Beneficjenta lub inne uwarunkowania stanowią inaczej),
- Aktualizację montażu finansowego (załącznik do niniejszego komunikatu), uwzględniający aktualny i realny termin realizacji zadania, kwotę przyznanej pomocy finansowej oraz numer wyodrębnionego rachunku bankowego Beneficjenta na który zostanie przekazana pomoc finansowa,
- W przypadku zadań, które będą realizowane przy pomocy własnej jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, kopię statutu własnej jednostki organizacyjnej – z którego wynika uprawnienie do wykonywania przez jednostkę organizacyjną Beneficjenta danego rodzaju zadań.
UWAGA:
- Nazwa realizowanego zadania nie może ulec zmianie w stosunku do nazwy zadania określonej w złożonym wniosku,
- Środki pomocy finansowej przekazane z budżetu Województwa Mazowieckiego na wyodrębniony rachunek bankowy, o którym mowa w Umowie o udzieleniu pomocy finansowej, powinny być tam utrzymane do momentu zlecenia płatności na rzecz wykonawcy zadania (weryfikacja nastąpi na podstawie przedkładanej historii rachunku bankowego),
- W przypadku realizacji zadania przez jednostkę organizacyjną Beneficjenta należy pamiętać, że nabywcą usług i towarów określonym na wszystkich dokumentach księgowych jest Beneficjent tj. podmiot który otrzymał pomoc finansową i otrzymaną pomoc będzie rozliczał.
Dodatkowe informacje:
Departament Edukacji Publicznej i Sportu
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Włodzimierz Figarski – Kierownik Biura Sportu, tel. 22 59 79 414;
Piotr Kurp, tel. 22 59 79 402.
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 2427
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.