Komunikaty
Informacja dla poszkodowanych klientów Biura Podróży Kopernik Sp. z o.o.
2010.01.29 00:00
Autor: Ryszard Pieniążkiewcz, Departament Kultury, Promocji i Turystyki, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska
Środki finansowe z gwarancji ubezpieczeniowych zostaną wypłacone wszystkim uprawnionym klientom Biura Podróży Kopernik Sp. z o.o., którzy złożyli stosowne oświadczenia, że ww. biuro. nie wykonało wobec nich zobowiązań umownych oraz przedłożyli umowy i dowody wpłat. Zgodnie bowiem z art. 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) z sumy określonej w umowie gwarancji ubezpieczeniowej pokrywa się w pierwszej kolejności koszty sprowadzenia do kraju klientów, którym nie zapewnił tego organizator turystyki. Pozostała kwota gwarancji jest przeznaczona na pokrycie zwrotu wpłat wniesionych przez klientów w związku z niewykonaniem zobowiązań umownych przez przedsiębiorcę. Jeżeli kwota ta nie wystarcza na zwrot wszystkich wpłat wniesionych przez klientów, wypłaty obniża się proporcjonalnie do wysokości pozostałej kwoty.
Fakt braku ogłoszenia upadłości biura przez sąd, jak również brak decyzji o zakazie wykonywania działalności organizatora turystyki nie mają wpływu na wypłaty wyliczonych kwot roszczeń.
Jednocześnie informujemy, że nadal trwa weryfikacja roszczeń i sporządzanie list wypłat. Po zakończeniu ww. procesu zostaną dokonane wypłaty na podane przez uprawnionych klientów rachunki.
Liczba wyświetleń: 471
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.