Komunikaty

Dla poszkodowanych klientów Biura Podróży Kopernik Sp. z o.o.

2010.05.28 08:15 , aktualizacja: 2010.07.26 11:11

Autor: Hanna Sawicka, Departament Kultury, Promocji i Turystyki, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

Działając w trybie art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j Dz.U. z 2004r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) Marszałek Województwa Mazowieckiego wystąpił do Towarzystwa Ubezpieczeń EUROPA Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu i Europȁische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce z siedzibą w Gdańsku  w imieniu poszkodowanych klientów Biura Podróży Kopernik Sp. z o.o. , którzy złożyli stosowne zgłoszenia szkody,  o wypłatę środków  z pozostałych sum  gwarancji ubezpieczeniowych.

Zgodnie z zapisami art. 3 ust. 3 pkt 1, ust. 4 pkt 2, ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U. z 2010r. Nr 11 poz. 66, tj.) do czynności Ubezpieczyciela należy ustalenie wysokości szkód i wypłacenie odszkodowań z tytułu umów gwarancji ubezpieczeniowych.

 

Zabezpieczenie finansowe biura  nie zastępuje normalnej drogi rozstrzygania sporów pomiędzy klientami, a biurami podróży przed sądami cywilnymi, a jedynie uzupełnia istniejący stan prawnyw sytuacjach wyjątkowych.

Liczba wyświetleń: 1436

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.