Komunikaty
Komunikat dla klientów poszkodowanych przez biuro podróży Sky Club Sp. z o.o.
2013.08.12 13:10 , aktualizacja: 2013.10.21 14:24
Autor: Ewa Puciata (KP), Wprowadzenie: Monika Guzowska
Departament Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie informuje, że termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi ze środków z umów gwarancji ubezpieczeniowych Sky Club Sp. z o.o. upłynął 8 sierpnia 2013 r.
Do 8 sierpnia 2013 r. do Marszałka Województwa Mazowieckiego wpłynęło ponad 6,8 tys. zgłoszeń poszkodowanych klientów. Roszczenia dotyczą niemal 18 tys. osób. Wstępnie szacujemy, że roszczenia są na kwotę ok. 28 -30 mln zł.
Wszystkie roszczenia, które wpłynęły do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego są przekazywane do ubezpieczyciela - Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. Marszałek Województwa Mazowieckiego nie posiada kompetencji do uznawania roszczeń za zasadne lub bezzasadne, ani też do wyliczania wysokości należnych kwot zwrotu. Pełni on jedynie rolę beneficjenta gwarancji i zgodnie z art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych występuje do ubezpieczyciela, który wystawił umowę gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz biura podróży, w imieniu wszystkich poszkodowanych klientów.
Ubezpieczyciel dokonuje weryfikacji zgłoszonych roszczeń pod względem zasadności i formalnej poprawności, a także wylicza kwoty zwrotu należne poszkodowanym klientom. Odpowiada również za prawidłowe rozliczenie środków z umowy gwarancji ubezpieczeniowej. Ze względu na bardzo dużą ilość roszczeń, a także wciąż napływające dokumenty uzupełniające, proces ten może potrwać kilka tygodni. Beneficjent, tj. Marszałek Województwa Mazowieckiego, po otrzymaniu od ubezpieczyciela szczegółowego wyliczenia kwot należnych poszkodowanych klientom, wyda dyspozycję wypłaty środków. Ubezpieczyciel dokona wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.
Wszelkie informacje dla poszkodowanych klientów zamieszczane będą na stronie internetowej www.mazovia.pl. Można także kontaktować się bezpośrednio z zespołem TU EUROPA pod numerem infolinii 801 500 300 lub +48 71 36 92 887.
Liczba wyświetleń: 17851
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.