Komunikaty
Komunikat w sprawie przekazania do ubezpieczyciela wszystkich roszczeń, które wpłynęły do urzędu marszałkowskiego od klientów poszkodowanych przez Sky Club Sp. z o.o.
2013.09.30 14:10 , aktualizacja: 2013.09.30 14:57
Autor: Departament Kultury, Promocji i Turystyki, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska
Departament Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie informuje, że wszystkie roszczenia osób poszkodowanych przez biuro podróży Sky Club Sp z o.o., które wpłynęły do urzędu marszałkowskiego zostały przekazane do ubezpieczyciela - Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A.
Do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie wpłynęło ok. 7,5 tys. roszczeń. Niejednokrotnie klienci byli wzywani do uzupełnienia braków po kilka razy. W wielu przypadkach nie mogliśmy się skontaktować z klientami ani mailowo, ani telefonicznie ani też drogą pocztową. Wszystkie roszczenia niekompletne, czyli takie które nie zawierały wszystkich dokumentów, także zostały przekazane do Ubezpieczyciela. Takich roszczeń było ponad 150 (weryfikacji tych roszczeń pod względem zasadności i formalnej poprawności dokona Ubezpieczyciel).
Dokumenty były przekazywane do Ubezpieczyciela - Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A.,
sukcesywnie w pięciu turach:
5 kwietnia 2013 r.,
17 kwietnia 2013 r.,
14 czerwca 2013 r. ,
oraz
8 sierpnia 2013 r.,
27 września 2013 r.
8 sierpnia T.U. Europa o trzymało od nas znaczną część roszczeń oraz wszystkie roszczenia w wersji elektronicznej. 27 września urząd marszałkowski przekazał do Ubezpieczyciela wszystkie posiadane roszczenia - ponad 4,5 tyś, wraz z pełną listą roszczeń w wersji elektronicznej. Tym samym przekazano wszystkie roszczenia, które wpłynęły do urzędu przez cały okres składania wniosków, w tym roszczenia zakwalifikowane jako niekompletne.
Informujemy, że od tej chwili wszelkie zmiany w roszczeniach (m. in. zmiana adresu korespondencji, zmiana numeru konta bankowego lub właściciela konta bankowego, zmiany danych kontaktowych itp.) oraz wszystkie zapytania dotyczące stanu prac należy kierować do ubezpieczyciela.
Jednocześnie informujemy, że Marszałek Województwa Mazowieckiego nie posiada kompetencji do uznawania roszczeń za zasadne lub bezzasadne, ani też do wyliczania wysokości należnych kwot zwrotu. Pełni on jedynie rolę beneficjenta gwarancji i zgodnie z art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych występuje do ubezpieczyciela, który wystawił umowę gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz biura podróży, w imieniu wszystkich poszkodowanych klientów.
Ubezpieczyciel dokonuje weryfikacji zgłoszonych roszczeń pod względem zasadności i formalnej poprawności, a także wylicza kwoty zwrotu należne poszkodowanym klientom. Odpowiada również za prawidłowe rozliczenie środków z umowy gwarancji ubezpieczeniowej.
Beneficjent, tj. Marszałek Województwa Mazowieckiego, po otrzymaniu od ubezpieczyciela szczegółowego wyliczenia kwot należnych poszkodowanych klientom, wyda dyspozycję wypłaty środków. Ubezpieczyciel dokona wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.
Wszelkie informacje dla poszkodowanych klientów zamieszczane będą na stronie internetowej www.mazovia.pl .
Liczba wyświetleń: 3407
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.