Komunikaty
Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd
2011.08.10 14:05 , aktualizacja: 2011.08.11 10:44
Autor: Małgorzata Błaszczak, Departament Kultury, Promocji i Turystyki, Wprowadzenie: Iwona Dybowska
Wraz z pierwszym dniem sierpnia ruszyła kampania promocyjna „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd”. Ma ona na celu wykreowanie jednolitej marki turystycznej województwa mazowieckiego. Podjęte działania promocyjne eksponują główną ideę przyświecającą kampanii – przedstawienie możliwości, jakie daje region w kontekście aktywnego spędzania czasu podczas weekendu, blisko miejsca zamieszkania.
Kampania zaadresowana jest do wszystkich mieszkańców naszego regionu i pokazuje, że często okolica najbliższa miejscu zamieszkania jest nieznana i niedoceniana. Organizatorzy kampanii pokazują, że pomysł na doskonały wypoczynek w weekend jest w zasięgu ręki.Celem kampanii nie jest wypromowanie określonej miejscowości czy ciekawego miejsca, ale pokazanie mieszkańcom Mazowsza, jak wiele możliwości spędzenia aktywnego weekendu jest niedaleko, tuż obok domu.
W ramach kampanii przygotowano materiały outdoorowe, spoty radiowe, film promujący region, a także ogłoszenia prasowe. Materiały te, to: 300 billbordów, 240 emisji spotów w TVP 3, 135 publikacji w dziennikach, tygodnikach i prasie regionalnej, ponad 1100 emisji spotów radiowych oraz 60 mln odsłon w Internecie (portale ogólnopolskie, lokalne i społecznościowe).
Przekaz wizualny polega na kontrastowym zestawieniu obrazów miasta i natury. Dało to możliwość pokazania alternatyw dla codziennego zgiełku i zabiegania. Sąsiadujące ze sobą zdjęcia sugestywnie obrazują mały dystans dzielący zatłoczone miasto od miejsc, w których można wypoczywać.
Głównym punktem kampanii będzie impreza otwarcia sezonu turystycznego na Mazowszu w dniach 20 i 21 sierpnia br. w Pułtusku oraz konferencja branżowa poświęcona budowie oferty turystycznej Mazowsza. Podczas konferencji poruszone zostaną tematy związane z rozwojem i promocją oferty turystycznej Województwa Mazowieckiego, wpływem turystyki na rozwój całego regionu oraz dostępnością obiektów turystycznych dla osób niepełnosprawnych.
Miesięczną kampanię zwieńczy Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego, który odbędzie się w listopadzie. Będzie miał on postać jednodniowej konferencji, której tematem przewodnim będzie promocja turystycznej marki Mazowsze oraz komercjalizacja produktów turystycznych. Głównym jego celem będzie zaktywizowanie organizatorów turystyki z terenu województwa mazowieckiego do uwzględniania walorów turystycznych regionu w swoich ofertach handlowych.
Realizacja kampanii jest możliwa dzięki pozyskaniu na ten cel środków unijnych w ramach RPO WM. Koszt wszystkich działań to 1,7 mln zł. Kampania „Mazowsze. weekend dwa kroki stąd” jest częścią projektu pn. ”Kreowanie wizerunku turystycznej marki Mazowsze”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013 (priorytet VI – Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.2 – Turystyka).
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz ze środków budżetu województwa mazowieckiego.
Artykuły powiązane
Liczba wyświetleń: 3101
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.