Komunikaty

Bezpłatne badania słuchu

2017.10.17 13:10

Autor: Paweł Walkiewicz (ZD), Wprowadzenie: Małgorzata Wielechowska

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza do udziału w Programie badań przesiewowych słuchu dla uczniów klas pierwszych szkół podstawowych z województwa mazowieckiego.

 

Mogą z niego skorzystać dzieci uczęszczające do pierwszych klas szkół podstawowych województwa mazowieckiego z wyłączeniem uczniów szkół m.st. Warszawy (dla których przewidziano inny projekt – „Program badań przesiewowych słuchu dla uczniów klas I i VI szkół podstawowych na terenie m.st. Warszawy”, finansowanego z budżetu miasta).

 

Dzieci, które zakwalifikują się do projektu, będą miały wykonane bezpłatne badania przesiewowe słuchu, w tym: wstępne badanie lekarskie oraz progowe badanie audiometryczne słuchu dla przewodnictwa powietrznego dla częstotliwości: 500, 1000, 2000, 4000 i 8000 Hz. W szczególnych przypadkach badanie będzie rozszerzone o częstotliwości półoktawowe (3000 i 6000 Hz) oraz testy oceniające centralne procesy słuchowe (badanie dźwiękami LINGA-dźwięki mowy) dobrany stosownie do rozwoju dziecka. Ponadto rodzice/opiekunowie badanych oraz personel medyczny będą objęci działaniami edukacyjnymi (dot. podstawowych objawów najczęściej występujących problemów ze słuchem oraz o krótko- i dalekosiężnych skutków nieleczonych schorzeń narządu słuchu).

 

Do programu mogą zgłaszać się szkoły podstawowe oraz jednostki samorządu terytorialnego z województwa mazowieckiego.

 

Realizatorem programu jest Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu. Wszelkie pytania dotyczące uczestnictwa w przedsięwzięciu można kierować do koordynatorów:

Sylwia Socko, email: , tel.: (22) 276 95 54,

Agata Domańska, email: , tel.: (22) 356 03 85.

 

Program jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020.

Liczba wyświetleń: 393

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.