Komunikaty

Samorządowy Instrument Wsparcia Rozwoju Mazowsza na rok 2008 – Komunikat nr 2

2008.04.09 00:00

Autor: Administrator, Wprowadzenie: JakubWojna

Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego informuje, że Zarząd Województwa Mazowieckiego w dniu 8 kwietnia 2008 roku przyjął Uchwałę Nr 590/125/08 w sprawie imiennych list i kwot dotacji celowych dla Beneficjentów realizujących zadania inwestycyjne zgłoszone w ramach komponentów A, B, C, D, E i J „Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza” na rok 2008. Listy te stanowią załączniki do niniejszego komunikatu.

- Sejmik Województwa Mazowieckiego Uchwałą Nr 44/08 z dnia 31 marca 2008r. przyznał jednostkom samorządu terytorialnego dotacje celowe na zadania zgłaszane do realizacji w ramach Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza, zakwalifikowane zgodnie z zapisami Uchwały Nr 3/105/08 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 2 stycznia 2008 r., która jednoznacznie określa kryteria weryfikacji wniosków.
- Budżet Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza na rok 2008 wynosi 172 301 576,00 zł. Nie przewidywane jest zwiększenie środków finansowych przeznaczonych na ten cel.
- Zapisy Instrumentu nie przewidują alokacji środków finansowych pomiędzy poszczególnymi komponentami.
- Beneficjenci, którym przyznana została dotacja celowa mniejsza niż wnioskowana, w przypadku konieczności zmniejszenia rzeczowego zakresu zadania inwestycyjnego dotowanego w ramach SIWRM, w obrębie jednej listy mają możliwość aktualizacji treści wniosku złożonego do „Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza”. W takim przypadku Beneficjent zobowiązany jest do przysłania pisma zawierającego uzasadnienie konieczności dokonania takiej aktualizacji oraz wyszczególnienie na czym będą polegać ww. zmiany w stosunku do zakresu przewidzianego pierwotnie we wniosku. Pismo to powinno zostać podpisane przez osobę reprezentującą Beneficjenta przy kontrasygnacie skarbnika Beneficjenta (plus ich pieczęcie).
W powyższym przypadku:
Beneficjenci komponentów A i C SIWRM proszeni są o dostarczenie wraz z powyższymi pismami również zaktualizowanych szkiców sytuacyjnych z zaznaczoną inwestycją drogową, uwzględniających zmiany zakresu rzeczowego prac inwestycyjnych wykonywanych w ramach realizowanego przez Beneficjenta zadania.
Beneficjenci komponentu E SIWRM proszeni są o dostarczenie wraz z powyższymi pismami również zaktualizowanego kosztorysu inwestorskiego uwzględniającego zmiany zakresu rzeczowego i finansowego prac inwestycyjnych wykonywanych w ramach realizowanego przez Beneficjenta zadania.
Departament informuje, że ww. pismo wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy dostarczyć przed przygotowaniem projektu Umowy, w celu rozpatrzenia zmiany wnioskowanego zakresu pod względem formalnym i merytorycznym.
- Zmiany przedmiotu dotacji celowej (np. nazwy zadania, zakresu zadania - obejmującego konieczność zmiany klasyfikacji budżetowej zadania, kwoty zadania – w wyniku tzw. sumowania „oszczędności” w przypadku realizacji co najmniej 2 zadań w komponentach A i C) wymagają ponownej akceptacji Zarządu Województwa Mazowieckiego i przyjęcia do realizacji przez Sejmik Województwa Mazowieckiego. Ze względu na długotrwałość procedur Instrumentu zmiany takie należy zgłaszać na 2 miesiące przed planowanym posiedzeniem Sejmiku.
- Dotacja celowa przeznaczona jest na realizację zadania inwestycyjnego zgłoszonego we Wniosku złożonym do Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza pod warunkiem że wydatki poniesione przez Beneficjenta na realizację ww. zadania uznane zostaną przez Departament za koszty kwalifikowane. Koszty prac przygotowawczych, opracowywania dokumentacji i obsługi przedsięwzięcia oraz wykupu gruntów nie będą uznane za koszty kwalifikowane.
- Departament uprzejmie informuje, że Beneficjenci którzy mają przyznaną dotację celową na budowę lub modernizację sieci wodociągowej i sieci kanalizacyjnej zobowiązani są do pokrycia wymaganego umową procentowego udziału w kosztach zadania inwestycyjnego ze środków własnych gminy. Partycypacja mieszkańców w kosztach zadania inwestycyjnego, sprowadzająca się do finansowania budowy przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych nie może być traktowana jako finansowanie danego zadania ze środków własnych gminy.
- Departament zaznacza, iż warunkiem zaakceptowania faktur przedstawionych w celu rozliczenia przyznanej dotacji celowej jest data ich wystawienia nie wcześniejsza niż data przyjęcia przez Sejmik Województwa Mazowieckiego Uchwały w sprawie list beneficjentów, realizowanych zadań i kwot dotacji celowych w ramach realizacji „Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza” z komponentami na rok 2008 ( 31 marca 2008 r.) . W przypadku zmiany zadania dokonanej Uchwałą Sejmiku obowiązuje data nowelizacji Uchwały wprowadzająca daną zmianę.
- Wszystkich, którzy rezygnują z przyznanej dotacji celowej, prosimy o niezwłoczne powiadomienie Departamentu. Wykazane kwoty w ostateczności zmniejszą budżet Instrumentu na rok 2008. Nie przewidywany jest ponowny nabór wniosków na niewykorzystaną kwotę z realizacji Instrumentu.
Listy Beneficjentów obejmują:

komponent A – Mazowiecki Instrument Wsparcia Rozwoju Powiatowej Infrastruktury Drogowej
82 zadania inwestycyjne

komponent B – Mazowiecki Instrument Wsparcia Modernizacji Placówek Oświatowych
289 zadań inwestycyjnych

komponent C – Mazowiecki Instrument Wsparcia Wyrównywania Rozwoju Gminnej Infrastruktury Drogowej
246 zadań inwestycyjnych

komponent D – Mazowiecki Instrument Wsparcia Rozwoju Infrastruktury Sportowej
261 zadań inwestycyjnych

komponent E – Mazowiecki Instrument Wsparcia Budowy Sieci Wodociągowej i Kanalizacyjnej
199 zadań inwestycyjnych

komponent J – Mazowiecki Instrument Wsparcia Potencjału Rozwojowego
69 zadań inwestycyjnych

Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich informuje Beneficjentów, że projekt umowy Województwa z Beneficjentem należy przygotować w trzech jednobrzmiących egzemplarzach wg wzorów załączonych do niniejszego komunikatu. Prosimy o uważne zapoznanie się ze wzorem umowy a następnie skrupulatne jej wypełnienie w miejscach do tego przeznaczonych. Jednocześnie przypominamy, że nie jest możliwym wprowadzanie w tekście jakichkolwiek zmian, a tytuł zadania inwestycyjnego, wprowadzony do umowy, musi być zgodny /identyczny/ z podanym na listach zatwierdzonych przez Sejmik Województwa Mazowieckiego i załączonych do niniejszego komunikatu. Kwotę dotacji celowej należy podawać w pełnych złotych, zaokrąglając naliczenia zawsze w dół przez przeniesienie groszy do wydatków własnych. Szczególną uwagę należy również zwrócić na poprawne wpisanie numeru specjalnego konta bankowego Beneficjenta oddzielnego dla każdego zadania inwestycyjnego na które ma być przekazana dotacja celowa oraz pełnego adresu siedziby Beneficjenta. Każdy z trzech egzemplarzy umowy winien być podpisany przez osobę reprezentującą Gminę/Miasto lub Powiat przy kontrasygnacie skarbnika (plus ich pieczęcie). Numer umowy i datę jej zawarcia wypełnia Departament.

UWAGA!
W TEGOROCZNEJ edycji Instrumentu wszystkie komponenty są realizowane według jednakowych zasad. Poszczególne komponenty oprócz przeznaczenia różnią się pomiędzy sobą tylko maksymalnym procentowym udziałem dotacji celowej w realnej wartości zadania.

Beneficjenci, którym potrzebna jest pisemna informacja/zaświadczenie o zabezpieczeniu środków w budżecie Województwa Mazowieckiego na 2008 rok na zadanie wnioskowane w ramach Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza proszeni są o kierowanie pism w tej sprawie na adres Departamentu. Istnieje także możliwość ubiegania się o promesę. Wystawienie promesy również wymaga pisma kierowanego do Departamentu.
We WSZYSTKICH komponentach SIWRM 2008 (A, B, C, D, E i J) umowy są podpisywane wyłącznie po rozstrzygnięciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na kwotę realną zadania.
W projekcie umowy Województwa z Beneficjentami WSZYSTKICH komponentów SIWRM 2008 (A, B, C, D, E i J) należy uwzględnić wartość brutto kwoty poprzetargowej zadania inwestycyjnego i naliczyć od tej wartości dotację celową nie większą niż 75% w komponencie A, 50% w komponencie B, 90% w komponencie C, 70% w komponencie D, 90% w komponencie E i 75% w komponencie J oraz nie większą niż kwota zapisana na liście przyjętej przez Sejmik Województwa Mazowieckiego.
W przypadku zadań inwestycyjnych, dla których zostało rozstrzygnięte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, należy dostarczyć do Departamentu wraz z projektem Umowy kopię protokołu z przetargu (załączniki ZP-1 lub ZP-2) wraz z załącznikiem ZP-12 – poświadczone za zgodność z oryginałem oraz podpisane przez osobę reprezentującą Beneficjenta (plus właściwa pieczęć) na każdej stronie tekstu.
Dla zamówień poniżej 14.000 euro netto zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ) można wybierać najkorzystniejsze oferty wykonawców na podstawie przeprowadzonego rozeznania cenowego.
Po wyłonieniu wykonawcy należy przesłać na adres Departamentu Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich dokumentację z przeprowadzonego „Rozeznania cenowego”. Dokumentacja ta powinna zawierać:
  1. Opis przeprowadzonego postępowania w formie zapytania ofertowego.
  2. Zestawienie wykonawców do których rozesłano zapytanie ofertowe (ich nazwy i adresy).
  3. Zestawienie wykonawców, którzy zadeklarowali chęć realizacji zadania wyszczególnionego w zapytaniu ofertowym (ich nazwy i adresy) wraz z zadeklarowanymi przez nich kosztami jego realizacji.
  4. Uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty.

Każda forma wyboru wykonawcy dla zadań inwestycyjnych o wartości poniżej 14.000 euro netto wymaga uzasadnienia wyboru wykonawcy w postaci oświadczenia Beneficjenta podpisanego przez osobę reprezentującą Gminę/Miasto lub Powiat przy kontrasygnacie skarbnika (plus ich pieczęcie).
W przypadku zadań inwestycyjnych, które będą realizowane przy pomocy własnej jednostki organizacyjnej, należy dostarczyć do Departamentu wraz z projektem Umowy kopię kosztorysu przedwykonawczego lub inwestorskiego, kopię statutu własnej jednostki organizacyjnej (uprawniającego do wykonywania przez własną jednostkę organizacyjną Beneficjenta danego rodzaju zadań inwestycyjnych) oraz kopię dokumentacji przetargowej na zakup materiałów budowlanych – poświadczone za zgodność z oryginałem oraz podpisane przez osobę reprezentującą Beneficjenta (plus właściwa pieczęć) na każdej stronie tekstu.
Jednocześnie Departament uprzejmie informuje Beneficjentów WSZYSTKICH komponentów SIWRM 2008, że środki przekazane z budżetu Województwa Mazowieckiego na odrębny rachunek bankowy Beneficjenta oddzielny dla każdego zadania inwestycyjnego, o którym mowa w umowie pomiędzy Województwem a Beneficjentem, powinny być tam utrzymywane do momentu zlecenia płatności na rzecz wykonawcy dotowanego zadania (potwierdzone historią rachunku bankowego ww. konta, od dnia otrzymania dotacji celowej do dnia jej wykorzystania). Zwrotowi podlegają odsetki od środków finansowych pochodzących z dotacji celowej, zgromadzonych na ww. odrębnym rachunku, pomniejszone o koszty obsługi tego rachunku.

Prosimy o przekazywanie/przesyłanie projektów umów, pism aktualizujących zakres zadania inwestycyjnego i wszelkiej innej dokumentacji oraz korespondencji na niżej wskazany adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich
ul. Skoczylasa 4
03 - 472 Warszawa

W przypadku wątpliwości – prosimy o kontakty e-mailowe i telefoniczne:

p. Krystyna Wasilewska
Kierownik Wydziału Wyrównywania Rozwoju Obszarów Wiejskich
k.wasilewska@mazovia.pl, pok. 406, tel. 59-79-341

dla komponentu A
p. Ewa Sobańska
e.sobanska@mazovia.pl, pok. 408, tel. 59-79-644

dla komponentu B
p. Anna Cioś, p. Alicja Łukaszuk
a.cios@mazovia.pl, pok. 407, tel. 59-79-386
a.lukaszuk@mazovia.pl, pok. 407, tel. 59-79-681

dla komponentu C
p. Mariola Smoliło, p. Sylwia Stępień
s.stepien@mazovia.pl, pok. 423, tel. 59-79-324

dla komponentu D
p. Aleksandra Kostrzewa, p. Marcin Cebula
a.kostrzewa@mazovia.pl, pok. 407, tel. 59-79-330
m.cebula@mazovia.pl, pok. 423, tel. 59-79-284

dla komponentu E
p. Agata Kowalczyk i p. Katarzyna Kwiatkowska
a.kowalczyk@mazovia.pl, pok. 422, tel. 59-79-375
k.kwiatkowska@mazovia.pl, pok. 422, tel. 59-79-375

dla komponentu J
p. Piotr Rawa
p.rawa@mazovia.pl, pok. 409, tel. 59-79-239

Pliki do pobrania

Rozmiar: 44 kB, Liczba pobrań: 412, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 70 kB, Liczba pobrań: 324, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 69 kB, Liczba pobrań: 410, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 77 kB, Liczba pobrań: 289, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 70 kB, Liczba pobrań: 345, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 82 kB, Liczba pobrań: 897, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 84 kB, Liczba pobrań: 340, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 109 kB, Liczba pobrań: 355, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 80 kB, Liczba pobrań: 351, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 99 kB, Liczba pobrań: 388, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 2145 kB, Liczba pobrań: 828, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 75 kB, Liczba pobrań: 649, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 44 kB, Liczba pobrań: 381, Dokument programu Microsoft Excel

Liczba wyświetleń: 9198

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.