Komunikaty

Samorządowy Instrument Wsparcia Rozwoju Mazowsza – Komunikat nr 11

2008.07.03 00:00 , aktualizacja: 2010.05.20 13:48

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Administrator

Dotyczy realizacji „Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza” (SIWRM) na rok 2007 – ŚRODKI NIEWYGASAJĄCE.

UWAGA!

Departament przypomina, że nienaruszalny termin zakończenia realizacji zadań dotowanych z budżetu Województwa i umieszczonych w wykazie środków budżetu Województwa niewygasających z końcem 2007 roku, został określony na dzień 31 sierpnia 2008 roku.

1. Beneficjenci komponentów A, B i D.

Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich uprzejmie prosi Beneficjentów komponentów A, B i D Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza, którzy podpisali już z umowy z Województwem, o dostarczanie aneksów do umów niezwłocznie po rozstrzygnięciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Właściwy wzór aneksu do umowy będzie wysyłany w formie elektronicznej każdemu Beneficjentowi komponentów A, B i D, indywidualnie, na podstawie telefonicznego zgłoszenia do Departamentu. (Lista kontaktów telefonicznych, właściwych dla poszczególnych komponentów SIWRM zamieszczona została poniżej.)

Jednostronnie podpisany aneks do umowy na kwotę wynikającą z realizacji zadania należy przesłać na adres Departamentu (w 3 jednobrzmiących egzemplarzach). Numer aneksu i datę jego zawarcia wypełnia Departament. Jednocześnie przypominamy, że nie jest możliwym wprowadzanie w tekście jakichkolwiek zmian.

W § 1 Aneksu Beneficjent uwzględnienia wartości brutto zadania po przetargu naliczając od tej wartości dotację celową nie większą niż 75% w komponencie A, 50% w komponencie B, 70% w komponencie D oraz nie większą niż kwota określona przez Sejmik Województwa Mazowieckiego.

Do sporządzonych Aneksów należy dołączyć kopię protokołu z przetargu (załączniki ZP-1 lub ZP-2) wraz z załącznikiem ZP-12 – poświadczone za zgodność z oryginałem oraz podpisane przez osobę reprezentującą Beneficjenta (plus właściwa pieczęć) na każdej stronie tekstu. Kwotę dotacji celowej należy podawać w pełnych złotych, zaokrąglając naliczenia zawsze w dół przez przeniesienie groszy do wydatków własnych.

2. Beneficjenci, którzy zakończyli prace inwestycyjne.

a) Beneficjenci komponentów A, B i D:


W przypadku komponentów: A, B i D przy ustalaniu terminu zakończenia realizacji zadania, należy uwzględnić wymóg składania w Departamencie wniosku o płatność dotacji do 31 sierpnia 2008 roku. Wniosek o płatność należy przekazać w 1 egzemplarzu (wg załączonego wzoru) wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

Do wniosku o płatność powinny zostać załączone następujące dokumenty potwierdzone za zgodność z oryginałem:

  • Kopia protokołu odbioru końcowego zadania, a w przypadku rozszerzenia zadania o część dodatkową również kopia protokołu odbioru końcowego części dodatkowej zadania;
  • Kopie opisanych faktur na całą wartość zadania;
  • Kosztorys powykonawczy w przypadku fizycznej realizacji zadania przez własną jednostkę organizacyjną;
  • Potwierdzenie operacji zapłaty należności na konto wykonawcy zadania w formie uwierzytelnionej kopii polecenia przelewu;
  • Oświadczenie Beneficjenta o wykorzystaniu środków zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655).


b) Beneficjenci komponentów C, E, H i J:
Beneficjenci komponentów C, E, H i J, którzy zakończyli prace inwestycyjne proszeni są o przekazanie/przesłanie 1 egzemplarza sprawozdania rzeczowo–finansowego (wg załączonego wzoru) wraz z kompletem dokumentów wymienionych w tym sprawozdaniu, do 15 września 2008 roku.

Departament uprzejmie przypomina Beneficjentom komponentów C, E, H i J, że środki przekazane z budżetu Województwa Mazowieckiego na odrębny rachunek bankowy, o którym mowa w Umowie pomiędzy Województwem a Beneficjentem, powinny być tam utrzymywane do momentu zlecenia płatności na rzecz wykonawcy dotowanego zadania. Zwrotowi podlegają odsetki od środków finansowych pochodzących z dotacji celowej, zgromadzonych na odrębnym rachunku, pomniejszone o koszty obsługi rachunku. W związku z powyższym do sprawozdania rzeczowo – finansowego należy dołączyć historię rachunku od momentu przekazania dotacji przez Województwo na ten rachunek do momentu zadysponowania płatności na konto wykonawcy zadania.

3. Beneficjenci wszyscy:

Departament przypomina, iż warunkiem zaakceptowania faktur przedstawionych w celu rozliczenia przyznanej dotacji celowej jest data ich wystawienia nie wcześniejsza niż data przyjęcia przez Sejmik Województwa Mazowieckiego Uchwały w sprawie list beneficjentów, realizowanych zadań i kwot dotacji celowych w ramach realizacji „Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza” z komponentami na rok 2007 ( 25 czerwca 2007 r.).

Na fakturze w rubryce „odbiorca” powinna być zamieszczona nazwa Gminy/Powiatu (Beneficjenta) lub nazwa własnej jednostki organizacyjnej wymienionej w Umowie.

W przypadku realizacji zadania za pomocą własnej jednostki organizacyjnej, koniecznym do rozliczenia dotacji celowej będzie: statut jednostki oraz kosztorys powykonawczy zadania.

Beneficjenci, którzy zakończyli prace inwestycyjne, proszeni są o przesłanie zawiadomienia na temat daty i miejsca odbioru zadania realizowanego przy współudziale środków pochodzących z budżetu Województwa Mazowieckiego do Departamentu Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich oraz do właściwych Delegatur Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego (na obszarach objętych zasięgiem ich działania), w terminie nie krótszym niż 14 dni przed wyżej wymienioną datą.
Prosimy o przekazywanie/przesyłanie aneksów, wniosków o płatność, sprawozdań rzeczowo–finansowych i wszelkiej innej dokumentacji oraz korespondencji na niżej wskazany zaktualizowany adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich
ul. Skoczylasa 4
03 - 469 Warszawa

W przypadku wątpliwości – prosimy o kontakty e-mail lub telefoniczny:

I.
p. Krystyna Wasilewska
Kierownik Wydziału Wyrównywania Rozwoju Obszarów Wiejskich
, pok. 406, tel. 59-79-341

dla komponentu A
p. Alicja Łukaszuk
, pok. 422, tel. 59-79-644

dla komponentu B
p. Anna Cioś, p. Iwona Banaszkiewicz
, pok. 423, tel. 59-79-386
, pok. 423, tel. 59-79-681

dla komponentu C
p. Sylwia Stępień, p. Mariola Smoliło,
, pok. 409, tel. 59-79-324

dla komponentu D
p. Aleksandra Kostrzewa, p. Marcin Cebula
, pok. 407, tel. 59-79-330
, pok. 407, tel. 59-79-284

dla komponentu E
p. Agata Kowalczyk i p. Katarzyna Kwiatkowska
, pok. 408, tel. 59-79-375
, pok. 408, tel. 59-79-37

dla komponentu J
p. Piotr Rawa
, pok. 410, tel. 59-79-239

II.
p. Beata Kowalska
Kierownik Wydziału Modernizacji Terenów Wiejskich i Gospodarki Wodnej
, pok. 521, tel. 59-79-328

dla komponentu H
p. Sebastian Wardziak,
, pok. 515, tel. 59-79-639

Pliki do pobrania

Rozmiar: 43 kB, Liczba pobrań: 272, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 44 kB, Liczba pobrań: 290, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 43 kB, Liczba pobrań: 276, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 43 kB, Liczba pobrań: 254, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 32 kB, Liczba pobrań: 269, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 31 kB, Liczba pobrań: 281, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 32 kB, Liczba pobrań: 285, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 1696

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.