Lekcje o Mazowszu
Będą „Lekcje o Mazowszu” – rozstrzygnięcie I edycji konkursu
2017.04.10 11:40 , aktualizacja: 2018.01.10 13:21
Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Monika Gontarczyk
Nauczyciele z Mazowsza mają wiele ciekawych pomysłów na to, jak przeprowadzić lekcje o Mazowszu. Najlepszych 20 scenariuszy znajdzie się w specjalnej publikacji, która trafi do mazowieckich szkół.
Do konkursu w sumie zgłoszono 68 prac. W kategorii 7–9 lat wpłynęło 27 scenariuszy. W kategorii 10–14 lat – 23 scenariusze, a w przedziale 15–18 lat – 14. Wśród autorów największą grupę stanowili nauczyciele. Pojawiło się jednak kilka prac autorstwa np. bibliotekarzy czy muzealników. Zdecydowanie najwięcej zgłoszeń wpłynęło z Warszawy – 32 i Płocka – 18.
Po wieloetapowej ocenie scenariuszy uznano, że 20 z nich znajdzie się w specjalnej publikacji, która trafi do mazowieckich szkół przed nowym rokiem szkolnym. Ponadto dostrzeżono jeszcze 19 scenariuszy. Te zostaną opublikowane na stronach Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i urzędu marszałkowskiego.
Pierwsze miejsca oraz nagrody pieniężne (I miejsce – 2,5 tys. zł, II – 1,5 tys. zł, III – 1 tys. zł) otrzymują:
w kategorii 7–9 lat
-
„Mazowsze w walizkach”, Monika Jaworska i Anna Perkowska, Podstawowa Szkoła Międzynarodowa w Józefosławiu,
-
„Poznajcie z nami Mazowsze”, Sabina Piłat, Szkoła Podstawowa nr 234 w Warszawie,
- „Logopedyczna Pyza szuka głoski [š] na Mazowszu”, Monika Witasik, Przedszkole nr 157 w Warszawie i Przedszkole Gminne w Chotomowie;
w kategorii 10–14 lat
-
„A to Mazowsze właśnie…”, Małgorzata Białek, Zespół Szkół Podstawowej nr 10 w Warszawie i Gimnazjum nr 27 STO w Warszawie,
-
„Zapomniani… zasłużeni dla Mazowsza”, Małgorzata Kostian i Małgorzata Knap, Szkoła Podstawowa nr 314 w Warszawie,
- „Z daleka od serca, czyli podróż po zakątkach Mazowsza”, Jadwiga Świderska, Szkoła Podstawowa nr 8 w Legionowie;
w kategorii 15–18 lat
-
„Jak zaplanować wirtualne i realne wycieczki po Mazowszu”, Monika Bojko, XCIX Liceum Ogólnokształcące w Warszawie,
-
„Rozwój Mazowsza a fundusze unijne”, Joanna Jaworska, Publiczne Gimnazjum w Karniewie,
- „Powrócisz tu, gdzie nadwiślański brzeg… Historia, tradycje i współczesność ziemi mazowieckiej”, Jacek Murawski i Joanna Wojtulewicz, XCIX Liceum Ogólnokształcące w Warszawie.
Komisja wyróżniła:
w kategorii 7–9 lat
-
„Poznajemy Mazowsze”, Małgorzata Kowalak, Szkoła Podstawowa w Staroźrebach,
-
„Mazowsze na talerzu”, Monika Jabłońska, Szkoła Podstawowa nr 3 w Płocku,
- „Magiczne miejsce w sercu Puszczy Kozienickiej – tajemnice Królewskich Źródeł”, Aldona Gębka, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 w Radomiu;
w kategorii 10–14 lat
-
„Co słoiczku masz w koszyczku?”, Maciej Dowgiel, Pracownia Filmoznawcza i Medioznawcza, Łódź – wyróżnienie specjalne
-
„Moje magiczne gniazdo ojczyste, mała ojczyzna – moje Mazowsze”, Łukasz Czudec, PKN ORLEN S.A., Płock,
-
„Oj, śliczna to ziemia to nasze Mazowsze!”, Alina Uszyńska, Szkoła Podstawowa nr 323 w Warszawie,
-
„Czym chata bogata… – czyli o zasobach Mazowsza”, Bożena Grabińska, Gimnazjum w Troszynie,
- „Warszawska Wisła – skarb czy problem?”, Marzena Łazicka, SOSW w Przasnyszu;
w kategorii 15–18 lat
-
„O, Mazowsze jakie cudne, gdzie jest taki drugi kraj – mazowieckie pejzaże słowem malowane”, Anna Gajek i Ireneusz Gajek, Gimnazjum Publiczne w Krasnem,
-
„Śladami V-2. Cudowna broń Hitlera na terenie obecnego województwa mazowieckiego w czasie II wojny”, Sławomir Kordaczuk, Muzeum Regionalne w Siedlcach i Janusz Wilczyński, IV Liceum Ogólnokształcące w Siedlcach,
-
„Walory krajobrazowe województwa mazowieckiego”, Irmina Bryłka, Zespół Szkół Odzieżowych Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22 w Warszawie.
„Lekcje o Mazowszu” to kolejny etap działań prowadzonych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, których założeniem jest budowanie więzi regionalnych i lokalnych, a także poczucia przynależności do regionu. Pierwszym krokiem było wydanie „Kompendium wiedzy o Mazowszu” pod redakcją uznanych autorów, m.in. prof. Michała Kuleszy.
Artykuły powiązane
Liczba wyświetleń: 505
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.