Aktualności

Konkurs o udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR - nabór II

2013.12.11 13:15

Autor: Sylwia Sztark, (KM), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

POLSKA AGENCJA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

jako Instytucja Realizująca dla projektu

„Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”

w ramach

Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy

działając na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 grudnia 2006 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej niezwiązanej z programami operacyjnymi (Dz. U. Nr 226 poz. 1651, z późn. zm.),

 

ogłasza konkurs o udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR.

 

Celem konkursujest udzielenie pomocy finansowej w formie bezzwrotnego wsparcia finansowego na realizację projektów polegających na wdrożeniu rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Przez społeczną odpowiedzialność biznesu rozumie się podejmowanie przez przedsiębiorcę rozwiązań, bezpośrednio związanych z prowadzoną przez niego działalnością, uwzględniających aspekty społeczne i środowiskowe. 

 

Wsparcie na wdrożenie CSR może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy, który spełnia łącznie następujące warunki:

1)     posiada siedzibę, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2)     rozpoczął wykonywanie działalności gospodarczej co najmniej 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o udzielenie wsparcia;

3)     złożył tylko jeden wniosek w ramach naboru wniosków o udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR;

4)     nie otrzymał wcześniej wsparcia na wdrożenie CSR w ramach projektu PARP „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”.

 

Całkowita alokacja środkówna udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR dla MŚP w ramach II naboru konkursu wynosi 8.789.384,51 PLN[1]. Alokacja środków na poszczególne województwa wynosi:

dolnośląskie– 358.006,99 PLN, kujawsko-pomorskie – 493.542,41 PLN, lubelskie – 621.981,11 PLN, lubuskie – 712.520,53 PLN, łódzkie – 721.927,74 PLN, małopolskie – 544.431,74 PLN, mazowieckie – 358.006,99 PLN, opolskie – 721.927,74 PLN, podkarpackie – 600.193,10 PLN, podlaskie – 721.927,74 PLN, pomorskie – 447.234,23 PLN, śląskie – 358.006,99 PLN, świętokrzyskie – 481.020,40 PLN, warmińsko-mazurskie – 631.340,10 PLN, wielkopolskie – 483.229,36 PLN, zachodniopomorskie – 534.087,34 PLN.

 

Wsparcie na wdrożenie CSR stanowi pomoc de minimis. Maksymalna kwota wsparcia to 100 000 PLN, przy czym wsparcie stanowić może do 70% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

 

Wnioski o udzielenie wsparcia można składać od 08.01.2014 r. do 10.02.2014 r. do godz. 16:30.

Kolejność składania wniosków o udzielenie wsparcia nie będzie brana pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o udzieleniu wsparcia na wdrożenie CSR.

 

Wniosek należy złożyć za pośrednictwem Generatora Wniosków, który zostanie udostępniony pod adresem www.csr.parp.gov.pl w dniu rozpoczęcia naboru wniosków, a następnie przekazać do PARP, w ciągu 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku za pośrednictwem Generatora Wniosków, w jeden spośród dwóch przedstawionych niżej sposobów (zgodnie z rozdziałem 10 Wytycznych dla Wnioskodawców):

  • w wersji papierowej– zarejestrowany w Generatorze wniosek o udzielenie wsparcia należy wydrukować i podpisać przez osobę/osoby upoważnione. Do wniosku należy załączyć wszystkie wymagane załączniki. Wniosek w wersji papierowej należy złożyć do PARP na adres: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa. W przypadku składania wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego należy zachować dokument potwierdzający nadanie przesyłki na wypadek konieczności udokumentowania faktu dopełnienia tej formalności w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku przez Generator Wniosków (decyduje data nadania przesyłki/stempla pocztowego)

lub

  • za pośrednictwem platformy ePUAP– skorzystanie z tej opcji wymaga posiadania przez osobę reprezentującą Wnioskodawcę elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego na platformie ePUAP. W przypadku reprezentacji wieloosobowej należy ustanowić pełnomocnika, który będzie posiadał elektroniczny podpis z certyfikatem kwalifikowanym lub profil zaufany na ww. platformie. W przypadku składania wniosku za pośrednictwem platformy ePUAP Wnioskodawca ma obowiązek załączyć w Generatorze Wniosków wersje elektroniczne wymaganych załączników (skan podpisanych dokumentów).

 

Do wniosku o udzielenie wsparcia Wnioskodawca ma obowiązek załączyć:

1)     Kopie sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych potwierdzone za zgodność z oryginałem. W przypadku gdy Wnioskodawca nie jest zobowiązany do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. konieczne jest złożenie oświadczenia, że Wnioskodawca nie ma obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie tej ustawy.

2)     Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.

3)     Kopie zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie Wnioskodawca otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie wsparcia (jeśli dotyczy – zgodnie z pkt. V.13 wniosku o udzielenie wsparcia).

4)     Upoważnienie dla osoby/osób podpisujących wniosek o udzielenie wsparcia – jeśli dotyczy. W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy załączyć umowę tej spółki.

 

Wytyczne dla Wnioskodawcówhttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (339kB)

Regulamin Komisji Konkursowejhttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (110kB)

Wzór wniosku o udzielenie wsparciahttp://csr.parp.gov.pl/img/doc.gifpobierz plik (384kB)

Instrukcja wypełniania wnioskuhttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (286kB)

Wzór formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimishttp://csr.parp.gov.pl/img/doc.gifpobierz plik (120kB)

Informacje udostępnianie przez podmiot ubiegający się o wsparciehttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (151kB)

Instrukcja wypełniania części D Formularza de minimishttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (193kB)

Lista identyfikatorów gminhttp://csr.parp.gov.pl/img/xls.gifpobierz plik (397kB)

Wzór umowy o udzielenie wsparciahttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (139kB)

Wzór wekslahttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (9kB)

Wzór deklaracji wekslowej dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarcząhttp://csr.parp.gov.pl/img/rtf.gifpobierz plik (72kB)

Wzór deklaracji wekslowej dla osób prawnychhttp://csr.parp.gov.pl/img/rtf.gifpobierz plik (68kB)

Instrukcja wekslowahttp://csr.parp.gov.pl/img/pdf.gifpobierz plik (207kB)

Wzór raportu rzeczowego http://csr.parp.gov.pl/img/doc.gif pobierz plik (156kB)

Wzór wniosku o płatnośćhttp://csr.parp.gov.pl/img/xls.gifpobierz plik (172kB)

 

Osoba do kontaktu

Małgorzata Jelińska

Główny Specjalista

---------------------------------

Departament Programów Pilotażowych

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

ul. Pańska 81/83

00-834 Warszawa

 

T: (+48 22) 432 85 70

F: (+48 22) 432 82 51

E:

W: www.parp.gov.pl

 

 



[1] do przeliczenia alokacji na PLN przyjęto kurs kupna NBP obowiązujący w dniu 10.12.2013 r. tj. 1 CHF = 3,3829 PLN

Liczba wyświetleń: 425

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.