Aktualności
Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand.PL
2016.07.11 14:00
Autor: Agnieszka Jędrzejczak, (KM), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka
Głównym celem programu Go to Brand.pl (poddziałanie 3.3.3 Programu Inteligentny Rozwój - POIR) jest internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw oraz wzrost innowacyjności naszej gospodarki. Program skierowany do mikro małych i średnich przedsiębiorstw poszukujących możliwości dofinansowania w zakresie zagranicznej promocji polskich marek produktowych. O wsparcie działań na zagranicznych rynkach mogą starać się początkujący eksporterzy, a także przedsiębiorstwa z wieloletnią tradycją w tym obszarze.
Instrument ukierunkowany jest na promowanie polskich marek produktowych poprzez Markę Polskiej Gospodarki przy zaangażowaniu przedsiębiorstw:
- posiadających innowacyjny produkt/usługę (markę produktową, która ma szansę stać się marką globalną, rozpoznawalną na rynkach zagranicznych);
- prowadzących działalność eksportową, samodzielną działalność badawczo-rozwojową lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.
O dofinansowanie w ramach PO IR mogą ubiegać się firmy, które działają w następujących branżach:
- Polskie specjalności żywnościowe
- IT/ICT
- Meble
- Jachty i łodzie rekreacyjne
- Kosmetyki
- Usługi prozdrowotne
- Sprzęt medyczny
- Maszyny i urządzenia
- Biotechnologia i farmaceutyka
- Moda polska
- Budowa i wykańczanie budowli
- Części samochodowe i lotnicze
Dla siedmiu wyszczególnionych powyżej branż, opracowane zostały już zakresy branżowych programów promocji. Dla pozostałych pięciu branż programy są w trakcie opracowywania. Więcej na temat programów dla branż stronie.
Dofinansowanie uzyskane w ramach Go to Brand.PL można przeznaczyć np. na organizację stoiska wystawowego na targach (w tym transport, opłaty rejestracyjne i rezerwację miejsca), podróże służbowe pracowników uczestniczących w misjach gospodarzy, czy udział firmy w seminariach, kongresach, konferencjach i innych wydarzeniach służących promocji marki. W ramach środków Go to Brand.PL można również pokryć koszty związane ze szkoleniami i doradztwem w zakresie umiędzynarodowienia działalności.
Maksymalna kwota dofinansowania może osiągnąć nawet 1 mln zł. Poziom dofinansowania wynosi do 50 proc. lub do 85 proc.
W 2016 r. w ramach Go to Brand.PL przeprowadzone zostaną dwa konkursy.
- Pierwszy wiosenno-letni ogłoszono 16 maja 2016 r. nabór wniosków o dofinansowanie potrwa od 24 czerwca do 5 sierpnia 2016 r., budżet wynosi 100 mln zł.
- Drugi jesienny zostanie ogłoszony w październiku 2016 r., nabór wniosków o dofinansowanie potrwa od 14 listopada do 16 grudnia 2016 r., budżet wynosi 200 mln zł.
Dofinansowanie przyznaje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która przygotowuje konkursy i prowadzi ocenę wniosków składanych przez przedsiębiorców. Przygotowując aplikację należy pamiętać, aby zapoznać się z branżowym programem promocji właściwym dla dziedziny w której działa firma. Umożliwi to wybór konkretnych wydarzeń i spotkań oraz oszacowanie kosztów projektu.
Więcej informacji:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
ul. Pańska 81/83
00-834 Warszawa
tel.: (22) 432 80 80, 432 71 25,
fax: (22) 432 86 20
oraz na stronie.
Liczba wyświetleń: 98
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.