Pasek przewijania

Aktualna informacja dotycząca klientów Selectours & Telemac Sp. z o.o.

2010.09.14 12:55 , aktualizacja: 2010.10.21 13:23

Autor: Biuro Prasowe UMWM, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

 

13 września w godzinach wieczornych do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego wpłynęło pismo Biura Podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o. informujące marszałka województwa, iż z dniem 13 września br. biuro złożyło wniosek o upadłość. Urząd marszałkowski natychmiast podjął działania mające na celu udzielenie pomocy turystom i organizację powrotu do kraju klientów biura przebywających poza granicami kraju.

 

W celu jak najszybszego sprowadzenia turystów do kraju urząd marszałkowski jest w kontakcie z ubezpieczycielem – firmą Signal Iduna, a także Ministerstwem Sportu i Turystyki, Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz Polską Izbą Turystyki.

 

Wczoraj o godzinie 11.00 zarząd województwa mazowieckiego spotkał się także z zarządem biura podróży, które wyraziło chęć pełnej współpracy przy organizacji powrotu turystów. Jak wynika z informacji przekazanych przez biuro, poza granicami kraju przebywa ok. 2 tys. osób. Najwięcej turystów znajduje się w Egipcie. Pozostali są również w Maroku, Tunezji i Turcji. Biuro poinformowało również, że zablokowało już sprzedaż imprez.

 

Niestety, mamy do czynienia z utratą płynności jednego z biur podróży. Od samego rana jesteśmy w stałym kontakcie z kierownictwem biura, z Ministerstwem Spraw Zagranicznych – przede wszystkim z konsulatami. Sprowadzenie takiej liczby turystów nie jest rzeczą prostą, ale mamy nadzieję, że dzięki dobrej współpracy uda nam się pomóc klientom biura – poinformował marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. – Kierownictwo biura zobowiązało się podać nam wszelkie niezbędne dane do przeprowadzenia powrotów.

 

Dziś do kraju powróci 328 turystów z Egiptu i Maroka. Pierwsze 56 osób wyleciało do kraju już rano. Do najbliższej niedzieli (19 września) do Polski powinni wrócić wszyscy klienci biura Selectours.

 

Tam, gdzie klienci kończą swoje pobyty, powroty idą zgodnie z planem. W kolejnych dniach również powinny odbywać się inne zaplanowane przyloty – powiedziała zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Izabela Stelmańska. – Docierają do nas jednak niepokojące sygnały, że niektórzy kontrahenci na wieść o upadku biura skracają pobyty polskim turystom. Gdyby doszło do sytuacji, że trzeba będzie wcześniej zapewnić transport klientom Selectours, będziemy takie organizować.

 

Urząd marszałkowski jest zobowiązany na mocy ustawy o usługach turystycznych do zapewnienia turystom powrotu do kraju. Samorząd Województwa Mazowieckiego nie ponosi żadnej odpowiedzialności materialnej za zobowiązania biura Selectours & Telemac Sp. z o.o. Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały będą pokrywane i wypłacane przez firmę ubezpieczeniową do kwoty gwarancji ubezpieczeniowej (ponad 3,5 mln zł).

 

Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik powołał specjalny zespół, który monitoruje sytuację i udziela wszelkich informacji związanych z upadłością biura. Klienci biura mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu (22) 59 79 543.

 

Wszyscy poszkodowani przez Biuro Podróży powinni zgłaszać się do Towarzystwa Ubezpieczeniowego Signal Iduna, któremu urząd marszałkowski przekaże stosowne pełnomocnictwa. Wszelkie informacje na temat zgłaszania roszczeń można znaleźć na stronie www.signal-iduna.pl oraz u konsultantów CallCenter SIGNAL IDUNA +48 22 50 56 508.

 

 

Marszałek województwa mazowieckiego sprowadził już do kraju ok. tysiąc klientów biura podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o. 14 września br. Wróciło 328 turystów z Egiptu i Maroka, którzy w tym dniu kończyli pobyt, a następnie 474 turystów z Egiptu, gdzie pojawiły się problemy z zakwaterowaniem w hotelach. Kolejni turyści będą sprowadzani w najbliższych dniach.

 

– Sytuacja powrotów klientów Biura Podróży Selectours jest opanowana. Wróciły już wszystkie osoby przebywające w Egipcie, z wyjątkiem tych które pozostały tam na własną rękę i nie skorzystały z zapewnionego im transportu. 15 września przylecą wszyscy turyści z Turcji i dla większości z nich będzie to powrót planowany. 16 września z Tunezji, a w piątek z Maroka– podkreślił wicemarszałek Ludwik Rakowski.

 

Najwięcej problemów sprawiło nam sprowadzenie turystów z Egiptu. W związku z tym, że zostali oni wykwaterowani z hoteli, wyczarterowaliśmy samoloty, którymi wrócili w środę w nocy. Nad wszystkim czuwali rezydenci. 15 września powrócą turyści z Turcji, tam mimo wcześniejszych zapowiedzi obyło się bez wykwaterowywania – dodała Izabela Stelmańska, Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki.

 

14 września br. do kraju wrócili pierwsi klienci biura Selectours & Telemac Sp. z o.o. W sumie w Polsce jest już blisko tysiąc osób.

 

Mimo upadku biura, dzięki szybkiemu kontaktowi z przewoźnikiem i zapewnieniu finansowania dziewięciu czarterów zaplanowanych na ten dzień przez biuro, udało się zgodnie z planem sprowadzić do kraju 328 turystów z Egiptu i Maroka. Pierwszy samolot wyleciał o 4.30, a ostatni o 19.00 GMT.

 

Niestety, już wczoraj do urzędu marszałkowskiego dotarły niepokojące informacje, że niektórzy kontrahenci na wieść o upadku biura postanowili skrócić pobyt polskim turystom. Informacje te zostały potwierdzone przez konsulów. W związku z niebezpieczeństwem utraty noclegu, podjęto decyzję o jak najszybszym sprowadzeniu klientów biura do Polski. W tym celu urząd marszałkowski zarezerwował trzy dodatkowe loty czarterowe. Pierwszy samolot wyleciał z Egiptu o godz. 19.45, kolejny o 3.05, a ostatni o 3.35 (wszystkie czasu lokalnego).  W ten sposób do kraju powrócili już wszyscy turyści wypoczywający w Egipcie – łącznie 913 osoby.

 

15 września do kraju powróciło kolejnych 238 osób z Turcji. Niestety dla 52 z nich będzie to pobyt skrócony o tydzień. 16 września powinno powrócić 904 turystów z Tunezji. W piątek, zgodnie z planem, powinno natomiast powrócić z wakacji 19 turystów wypoczywających w Maroku.

 

 

14 września do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego wpłynęło pismo Biura Podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o. informujące marszałka województwa o złożeniu do sądu wniosku o ogłoszeniu upadłości. Urząd marszałkowski natychmiast podjął działania mające na celu udzielenie pomocy turystom i organizację powrotu do kraju klientów biura przebywających poza granicami kraju.

 

Urząd marszałkowski jest zobowiązany na mocy ustawy o usługach turystycznych do zapewnienia turystom powrotu do kraju. Samorząd Województwa Mazowieckiego nie ponosi żadnej odpowiedzialności materialnej za zobowiązania biura Selectours & Telemac Sp. z o.o. Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały będą pokrywane i wypłacane przez firmę ubezpieczeniową do kwoty gwarancji ubezpieczeniowej (ponad 3,5 mln zł).

 

Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik powołał specjalny zespół, który monitoruje sytuację i udziela wszelkich informacji związanych z upadłością biura. Klienci biura mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu (22) 59 79 543.

 

Wszyscy poszkodowani przez Biuro Podróży powinni zgłaszać się do Towarzystwa Ubezpieczeniowego Signal Iduna, któremu urząd marszałkowski przekaże stosowne pełnomocnictwa. Wszelkie informacje na temat zgłaszania roszczeń można znaleźć na stronie www.signal-iduna.ploraz u konsultantów CallCenter SIGNAL IDUNA +48 22 50 56 508.

 

Termin składania roszczeń upływa 31 grudnia 2010 r.

 

Zgłaszając roszczenie należy dostarczyć poniższe wymagane dokumenty:

  1. kopia umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy Biurem Podróży a poszkodowanym,
  2. kopia dowodu wpłat (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie),
  3. kopia dowodu osobistego osoby poszkodowanej poświadczona za zgodność z oryginałem,
  4. oświadczenie poszkodowanego o poniesionej szkodzie (podpis na oświadczeniu powinien być zgodny z podpisem w dowodzie osobistym).

 

Roszczenia należy przesyłać na adres:

Biuro Szkód i Świadczeń

SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.

ul. Jasna 14/16a

00-041 Warszawa

Pliki do pobrania

Rozmiar: 36 kB, Liczba pobrań: 455, Dokument programu Microsoft Word

Liczba wyświetleń: 1551

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.