Pozostałe
INFORMACJA PRASOWA - 6,6 mln zł z Unii na przebudowę dwóch dróg w powiecie łosickim
2009.12.29 12:50 , aktualizacja: 2009.12.29 12:50
Autor: Administrator, Wprowadzenie: Hanna Maliszewska
Oba projekty dotyczą przebudowy dróg powiatowych: jeden z nich drogi nr 2019W Stara Kornica – granica województwa – (Leśna Podlaska), drugi – drogi nr 2028W Łosice – Rudnik – Hadynów. Projekty dofinansowane zostaną z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WM 2007-2013.
Przebudowa drogi powiatowej Nr 2019W
Stara Kornica – granica województwa – (Leśna Podlaska)
Całkowity koszt realizacji projektu – 2 844 739,17 zł
Wartość dofinansowania – 2 418 028,29 zł
Droga powiatowa Nr 2019W to bardzo ważny szlak komunikacyjny łączący województwo mazowieckie i lubelskie, przez drogę wojewódzką Nr 811 do drogi międzynarodowej E-30 i przejścia granicznego z Białorusią. Poza tym w Leśnej Podlaskiej (woj. lubelskie) znajduje się Sanktuarium Maryjne, do którego przyjeżdżają pielgrzymi z całego kraju. Ta droga jest więc ważnym szlakiem komunikacyjnym.
Niestety, w tym momencie stan drogi pozostawia wiele do życzenia. Długoletnia eksploatacja, duże obciążenie drogi oraz brak odnowy warstwy ścieralnej spowodowały znaczne pogorszenie jej stanu technicznego.
Dzięki unijnemu wsparciu możliwe będzie m.in.: wzmocnienie konstrukcji drogi, poszerzenie wybranych odcinków drogi, przebudowa chodnika dla pieszych, wybudowanie zatok autobusowych, przebudowa zjazdów na posesje, przebudowa zjazdów na grunty rolne, wybudowanie odwodnienia.
Łosice – Rudnik – Hadynów
Całkowity koszt realizacji projektu – 4 996 102,56 zł
Wartość dofinansowania – 4 246 687,18 zł
Droga powiatowa Nr 2028W odgrywa ważną rolę dla mieszkańców regionu. Przebiega przez miejscowości Nowe Łepki i Hadynów, łącząc je z siedzibą gminy Olszanka, gdzie znajduje się m.in. szkoła podstawowa i gimnazjum. Droga umożliwia zatem mieszkańcom gminy dojazd do szkół i miejsc pracy.
Niestety, większość odcinków drogi charakteryzuje sie znacznym zniszczeniem. Celem projektu jest zatem wzmocnienie konstrukcji drogi, poszerzenie jej wybranych odcinków, przebudowa chodnika dla pieszych, wybudowanie zatok autobusowych, przebudowa zjazdów na posesje oraz na grunty rolne.
Liczba wyświetleń: 238
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.