Pozostałe
Samorządowy Instrument Wsparcia Rozwoju Mazowsza – Komunikat Nr 7
2009.10.13 10:37 , aktualizacja: 2009.10.13 10:37
Autor: Administrator, Wprowadzenie: Łucja D. Cichocka
Dotyczy realizacji „Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza” (SIWRM) na rok 2009:
Beneficjenci, którzy zakończyli prace inwestycyjne:
Beneficjenci, którzy zakończyli prace inwestycyjne zobowiązani są, do niezwłocznego przekazania/przesłania 1 egzemplarza sprawozdania rzeczowo–finansowego (wg załączonego wzoru) zaraz po skompletowaniu dokumentów wymienionych w tym sprawozdaniu.
Termin przekazania/przesłania sprawozdania rzeczowo–finansowego podany w Umowie o udzieleniu dotacji celowej jest terminem ostatecznym bez możliwości sporządzania aneksu do umowy.
Departament uprzejmie przypomina, że środki przekazane z budżetu Województwa Mazowieckiego na odrębny rachunek bankowy, o którym mowa w Umowie pomiędzy Województwem a Beneficjentem, powinny być tam utrzymywane do momentu zlecenia płatności na rzecz wykonawcy dotowanego zadania. Zwrotowi podlegają odsetki od środków finansowych pochodzących z dotacji celowej, zgromadzonych na odrębnym rachunku, pomniejszone o koszty obsługi rachunku. W związku z powyższym do sprawozdania rzeczowo – finansowego należy dołączyć historię rachunku od momentu przekazania dotacji przez Województwo na ten rachunek do momentu zadysponowania płatności na konto wykonawcy zadania.
Przypominamy, że warunkiem zaakceptowania przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego faktur przedstawionych w celu rozliczenia przyznanej dotacji celowej jest data ich wystawienia późniejsza niż data przyznania przez Sejmik Województwa Mazowieckiego dotacji celowej z budżetu Województwa na realizację zadania zgłoszonego przez Beneficjenta, oraz opisanie przedmiotu faktury.
UWAGA!
Koszty kwalifikowane zadania zmienianego (na wniosek Beneficjenta) Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego, będą naliczane dopiero po dacie przyjęcia przez Sejmik Województwa Mazowieckiego skorygowanego zadania.
Na fakturze w rubryce „odbiorca” powinna być zamieszczona nazwa Gminy/Powiatu (Beneficjenta) lub nazwa własnej jednostki organizacyjnej wymienionej w Umowie.
W przypadku realizacji zadania za pomocą własnej jednostki organizacyjnej (komunalnej), koniecznym do rozliczenia dotacji celowej będzie: statut jednostki oraz kosztorys powykonawczy zadania.
Beneficjenci, którzy zakończyli prace inwestycyjne, wzorem lat ubiegłych proszeni są o przesłanie zawiadomienia na temat daty i miejsca odbioru zadania realizowanego przy współudziale środków pochodzących z budżetu Województwa Mazowieckiego do Departamentu Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich oraz do właściwych Delegatur Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego (na obszarach objętych zasięgiem ich działania), w terminie nie krótszym niż 14 dni przed wyżej wymienioną datą.
Prosimy o przekazywanie/przesyłanie sprawozdań rzeczowo–finansowych i wszelkiej innej dokumentacji oraz korespondencji na adres Departamentu wskazany w Komunikacie nr 6.
W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail z osobami wymienionymi w Komunikacie nr 6.
Pliki do pobrania
Artykuły powiązane
Liczba wyświetleń: 2983
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.