Harmonogram sesji sejmiku
Termin: 17 listopada 2003
Obrady Sejmiku radni rozpoczęli od wysłuchania sprawozdania Komisji Prawa, Samorządu, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego o projektach uchwał dotyczących nadania statutu Ośrodkom Doskonalenia Nauczycieli w: Warszawie, Radomiu, Siedlcach, Płocku, Ciechanowie, Ostrołęce oraz Ośrodkowi Metod i Szkoleń Psychospołecznych w Warszawie i Ośrodkowi Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów również w Warszawie. Statuty tych Ośrodków wymagały nowelizacji, ponieważ musiały zostać dostosowane do zmian dokonanych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2003 r. w sprawie warunków i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakresie ich działalności obowiązkowej oraz zadań doradców metodycznych, warunków i trybu powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego. Zmiany dotyczyły głównie: określenia obowiązkowych zadań, jakie wykonują wojewódzkie placówki doskonalenia nauczycieli, terminu przedstawiania do zatwierdzenia organowi prowadzącemu rocznych planów pracy i sprawozdań z ich wykonania oraz zakresu obowiązków dyrektora placówki.
W jednym tylko przypadku Komisja nie podjęła stanowiska. Dotyczyło ono statutu Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Kontrowersje związane z tym statutem dotyczyły braku konkretnego określenia kompetencji tego Ośrodka. Przewodniczący Komisji, Mariusz Affek zaznaczył, że jest to statut przejściowy, który pozwoli placówce funkcjonować do końca roku, a w styczniu planuje się zatwierdzenie jego ostatecznej wersji. W związku z tym Wiceprzewodnicząca Sejmiku, Olga Johann wystąpiła z wnioskiem o zaznaczenie w uchwale, że proponowany statut obowiązywać będzie do końca stycznia 2004 r. Radni
Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.